Creactiv - Authentieke marketing & communicatie
Marketingstrategie

3 factoren die de sales-wereld beïnvloeden

Net als marketing is ook de sales wereld constant in beweging. Sommigen houden het bij de oude technieken, anderen gaan dan weer elke dag op zoek naar iets nieuw. Wij hebben voor jou 3 aspecten gekozen waar je je best op kan focussen voor, na en tijdens het sales traject. 

Vertrouwen

Net zoals de stad Rome is vertrouwen niet op 1 dag gebouwd. Als onderneming moet je ervoor zorgen dat je elke dag het vertrouwen opbouwt met een klant of potentiële klant. Dit doe je door je marketing hieraan aan te passen. Het is een traag proces dat opgebouwd is voor de klant. Zo kan je het vertrouwen altijd versterken met een goede klantenservice, een eerlijke boodschap en het tonen van kwaliteit en kennis. Doordat klanten hun beslissingen vaak nemen op vertrouwensbasis, zijn er ook vaker herhalingsaankopen. Vertrouwen opbouwen is dus zeker een must. 

Probleem

Naast vertrouwen is er nog een andere factor waarom de klant bij jou zou kopen. Vaak begint een verkoopproces bij de klant die een probleem of gemis heeft. Als onderneming moet jij inspelen op de noden van de klant. Kijk dus naar de waarde die jouw dienst of product voor hun kan toevoegen. Eens de klant ziet dat jij zijn of haar probleem kan oplossen, sta je veel dichter bij een sale.

Rol van de koper

Zelf na de verkoop kan een klant nog van waarde zijn. Niet enkel voor herhalingsaankopen maar ook voor reclame. Een koper van je product of dienst zou een ambassadeur van je merk moeten worden. Zij moeten zo tevreden zijn dat ze spontaan aan mond tot mond reclame gaan doen. Het is bewezen dat een persoonlijke ervaring van iemand in een dichte kring vaak andere mensen aanzet tot kopen. Mond tot mond reclame zou zelf effectiever zijn dan Google Ads, speel hier dus zeker op in!

Tip: klanten willen soms wachten. Zorg voor personalisatie en lever unieke producten. Vaak is de klant bereid om te wachten door de exclusiviteit. Dit gaat uiteindelijk ook tot een betere product belevenis leiden en meer mond tot mond reclame.

Heb je vragen over dit onderwerp? Contacteer ons vrijblijvend!


Deel dit artikel:
  • Dienstverlener voor de KMO-portefuille
  • Google partner
  • Leadinfo partner
  • Member of feweb
  • Wij zijn erkend dienstverlener door de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille met erkenningsnummer DV.A222536 voor Advies en DV.O222535 voor Opleiding.