Creactiv - Authentieke marketing & communicatie
Website optimalisatie

4 tips voor een effectieve website

Een effectieve website

Elke moderne ondernemer is zich er deze dagen van bewust: ondernemen zonder internet is niet goed meer mogelijk. We zijn er ons van bewust dat potentiële klanten zich allereerst op het internet zullen oriënteren als ze nieuwe producten of diensten willen aankopen. De website van je bedrijf is voor de nieuwe klant heel vaak de eerste kennismaking. En de eerste indruk, die moet goed zijn.

1. Veeleisende klanten

De klant is veeleisend en in een zekere zin verwend. Een niet aansprekende website, met onduidelijke navigatie en onduidelijke of slordige elementen zal snel worden weggeklikt. De eerste indruk is op een mislukking uitgelopen. De kans dat deze klant nog zal terugkomen is niet groot. De website moet dus esthetisch verantwoord in elkaar zitten. Een duidelijke structuur hebben en de klant door de aangeboden informatie, diensten en producten loodsen is dus een must.

2. Klanten binden

Met duidelijke elementen en navigatie zal de klant het prettig vinden om op de site te blijven. Langer en positiever contact biedt meer kansen op klantcontact en dus op het maken van omzet. Maar het is niet voldoende om de klant passief te verleiden tot het nemen van actie. Dat mag beter en dus effectiever.

3. Houd je klanten op de hoogte

Het is niet voldoende de klant een positief gevoel te geven. Het contact moet zo veel mogelijk worden vastgehouden. Een manier om dat te doen is door de klant regelmatig een nieuwsbrief te sturen waarin je informatie of (gepersonaliseerde) aanbiedingen hebt staan. Op je site moet dus op een prominente plaats de mogelijkheid zijn om aan te melden voor je nieuwsbrief. Soms is een pop-up waarin getoond wordt dat je je kan inschrijven op de nieuwsbrief wel een goed idee.

4. Zorg voor duidelijk contact

Als de klant besluit een product of dienst te kome,, of nadere informatie wil, dan moet het voor de klant wel duidelijk zijn hoe hij of zij dat voor elkaar krijgt. Zaken als contactinformatie, aanvraag van een offerte moeten op de website helder in beeld staan, zodat de klant niet in het ongewisse blijft. Met al dit soort zaken maak je van een mooie en duidelijke website ook een effectieve site, die een belangrijke rol zal spelen in het verwerven van klanten en opdrachten.


Voel je jezelf niet helemaal thuis in het aanpassen van deze zaken? Aarzel niet om ons te contacteren voor verdere informatie. 


Deel dit artikel:
  • Dienstverlener voor de KMO-portefuille
  • Google partner
  • Member of feweb
  • Wij zijn erkend dienstverlener door de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille met erkenningsnummer DV.A222536 voor Advies en DV.O222535 voor Opleiding.