Creactiv - Authentieke marketing & communicatie
Social media strategie

5 content tips voor LinkedIn

Het professioneelste social media netwerk LinkedIn vergt andere soorten content. Weet jij niet hoe je dit moet aanpakken of wat je moet posten? Uit de content die je post op LinkedIn moet vooral je expertise blijken maar ook interactie creëren is zeker niet onbelangrijk. Wij geven je graag 5 tips die je op weg zetten naar het creëren van een interessant LinkedIn profiel.

Maak gebruik van "echte" foto's
Mensen willen zich confirmeren aan personen en situaties en alleen echte foto’s zullen dat teweegbrengen. Voorkom te allen tijde gebruik van stockfoto’s. Zet je mensen herkenbaar op de foto in een besloten ruimte? Vraag dan even of ze het goed vinden dat je de foto plaatst.
Infographics
Een infographic is een grafische weergave van informatie over een bepaald onderwerp, bestaande uit tekst en beeldmateriaal. Het streven is om (complexe) informatie op een eenvoudige wijze te communiceren. Een interessante infographic draagt bij aan SEO, omdat hij zorgt voor inkomende links naar je website en gedeeld wordt op social media platformen, zoals LinkedIn en Facebook.
Deel persoonlijke content
Probeer een goede balans te vinden in datgene wat je post. Niet alleen maar foto’s van je leuke producten, maar ook tips, nieuws, blogs, successen, werkzaamheden, mijlpalen, evenementen, collega’s, allerlei andere onderwerpen die elkaar afwisselen.

Voeg een Call to action toe
De eerste 2 lijnen zijn zichtbaar, zorg ervoor dat ze opvallen en dat hierin jouw CTA is verwerkt
LinkedIn klapt langere berichten samen. Op een of andere manier zijn mensen gewend om een bericht te eindigen met een CTA vaak opgevolgd door een verkorte link. Hou er rekening mee dat berichten worden ingeklapt. Eigenlijk wil je dat lezers niet je bericht eerst moeten openklappen om de CTA en de link te zien. Verschuif  dus jouw CTA boven de plek waar het bericht wordt ingeklapt. Dat leidt tot betere conversie. Nog beter is om zeer korte berichten te schrijven.

Zorg voor interactie en ga in conversatie met anderen
Gebruik de mogelijkheid om mensen en bedrijven te taggen op je LinkedIn bedrijfspagina. Dat doe je door te beginnen met het @ symbool en dan de naam van het bedrijf of de persoon te typen die je over de update wil informeren. Doe dat zeker wanneer meerdere mensen aan je content of een project hebben meegewerkt, de kans is anders klein dat ze de update zullen zien. Door de tag zien ze de update bij hun ‘notifications’ verschijnen en zullen ze deze zien als ze weer inloggen. Velen zullen ook reageren. Dit geeft je bereik en engagement opnieuw een boost! Je kunt zowel taggen in het bericht zelf, als onder het bericht in de comments.

Nog vragen over LinkedIn? Neem gerust contact op met ons, wij helpen je graag!


Deel dit artikel:
  • Dienstverlener voor de KMO-portefuille
  • Google partner
  • Leadinfo partner
  • Member of feweb
  • Wij zijn erkend dienstverlener door de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille met erkenningsnummer DV.A222536 voor Advies en DV.O222535 voor Opleiding.