Creactiv - Authentieke marketing & communicatie
Social media strategie

5 tips voor Facebook Lead Ads

Bij lead generation draait het om gegevens. Gebruikers gaan hun gegevens niet zomaar weggeven, hier moet iets voor in ruil zijn. Geef niet zomaar iets, je kan hierdoor zeker ook schade oplopen, denk dus goed na over wat je geeft in ruil voor de gegevens van je gebruiker. Niet enkel kan dit voor meer leads zorgen, wanneer je content aanslaat gaan mensen dit delen en krijg je hierdoor een nog groter bereik en nog meer potentiële leads. Hieronder geven we je 5 tips die kunnen helpen om aantrekkelijke content te creëren voor je leads.

Tip 1: geef iets gratis weg

Wat mensen het meest zal overtuigen om hun gegevens achter te laten is een giveaway. Zorg ervoor dat ze iets gratis kunnen winnen, niet zomaar iets, en krijg hierdoor veel deelnemers, extra ‘shared’ aandacht en zorg er zo voor dat je advertentie genoeg leads genereert.

Tip 2: stel de juiste vragen

Welke informatie heb je nodig? Wat ga ik echt gebruiken? Stel geen overbodige vragen voor informatie die je niet nodig hebt. Hoe meer ze moeten invullen, hoe sneller ze gaan afhaken.

Tip 3: een beeld zegt meer dan 1000 woorden

Je advertentie is via Social Media dus gebruik dan ook content die populair is: beelden. Foto’s en video’s zeggen meer en trekken meer aandacht dan een blok tekst. Experimenteer zeker met video, de nieuwste online trend.

Tip 4: optimaliseer voor mobiel

We gebruiken onze smartphone voor bijna alles, de kans is dus groot dat de gebruiker de advertentie via zijn smartphone zal zien. Pas je advertentie hier dus zeker voor aan.

Tip 5: gebruik de juiste call-to-action

Een juiste call-to-action zal meer mensen kunnen overtuigen. Denk dus na over het gehele plaatje en experimenteer om te ontdekken welke call-to-action het beste werkt.

Nog meer vragen of hulp nodig bij het genereren van leads? Contacteer ons gerust! 

Deel dit artikel:
  • Dienstverlener voor de KMO-portefuille
  • Google partner
  • Leadinfo partner
  • Member of feweb
  • Wij zijn erkend dienstverlener door de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille met erkenningsnummer DV.A222536 voor Advies en DV.O222535 voor Opleiding.