Creactiv - Authentieke marketing & communicatie
Contentmarketing

Contentstrategie: efficiënter met je doelgroep communiceren

Een website is niet of foto’s of tekst, het is een combinatie van beide. Toch onderschat men het belang van content. Veel bedrijven vullen hun website, Facebook en Twitter met content zonder daarbij echt na te denken. Het belang van content wordt vaak onderschat, nochtans kan een contentstrategie zorgen voor een efficiëntere communicatie met je doelgroep.

Ten eerste is het belangrijk je inhoud te optimaliseren. Gebruik kernwoorden die voor jouw doelgroepbelangrijk zijn. Hoe duidelijker de content en specifieker de termen, hoe meer kans je hebt om opgepikt te worden door de zoekmachines. Niet onbelangrijk als je bovenaan het lijstje van zoekresultaten wil verschijnen.

Content zoals foto’s, video’s en blogs aanbieden, zorgt dat er waarde wordt gecreëerd  voor je bezoekers. Hoe meer je nieuwe content op je website of sociale media kanalen publiceert, hoe meer de bezoeker zich betrokken voelt.  Hoe hoger die betrokkenheid, hoe vaker de bezoeker zal terugkeren omdat die weet dat er hem iets nieuw te wachten staat. Focus niet op één kanaal maar gebruik verschillende kanalen om je klant te voorzien van nieuwe content. Let wel op dat de kanalen relevant zijn voor je doelgroep. 

Natuurlijk wil je verkopen, maar gun de mensen ook een blik achter de schermen. De mens is van nature geïnteresseerd in het persoonlijke. Wissel je content af, vindt een evenwicht  tussen het commerciële en het persoonlijke aspect. Zo haakt je bezoeker minder snel af.

Denk aan een lange termijnstrategie: stel doelen voorop, plan je content en meet de resultaten. Hou de resultaten nauwkeurig in het oog, zo kan je zien wat er werkt of wat niet en voortdurend aanpassingen maken.

 

Hulp nodig bij het opstellen van een contentstrategie? Mail of bel ons met al je vragen!


Deel dit artikel:
  • Dienstverlener voor de KMO-portefuille
  • Google partner
  • Leadinfo partner
  • Member of feweb
  • Wij zijn erkend dienstverlener door de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille met erkenningsnummer DV.A222536 voor Advies en DV.O222535 voor Opleiding.