In deze blog willen we je graag de 5 meest gemaakte fouten in Google Adwords meegeven.
Deze zijn gemakkelijk aan te passen en kunnen ervoor zorgen dat je advertentie door de juiste mensen wordt opgepikt.
Met andere woorden: meer conversie!
Alles samen
Vermijd dat alle zoekwoorden die je hebt ingegeven bij elkaar staan in één advertentiegroep. Dat betekent dat iemand die zoekt naar een bepaald product X, dezelfde advertentie krijgt als iemand die op zoek is naar product Y. Je potentiële klant krijgt op dat moment niet de meest relevante informatie.
Slechte titel
Staat je bedrijfsnaam in de titel van je advertentie? Niet doen! Zet je product in de kijker, niet je naam. De potentiële klant is immers op zoek naar een product. De AIDA-formule kan je helpen bij het opstellen van advertenties:
Tekst: Attention (trek de aandacht)
Tekst I: Interest (interesseer de lezer voor je product)
Tekst II: Desire en Action (aanzetten tot actie)
URL: Zo weet de bezoeker waar je hem naartoe stuurt
Te weinig zoekwoorden
Er zijn vaak meer zoekwoorden waarop de potentiële klant in contact kan komen met je product. Denk eraan om bijvoorbeeld je product te koppelen met de plaatsnaam of “webshop”, “kopen”, “goedkoop”.
Te veel zoekwoorden
Bijhoorlijk verwarrend, niet? Net zoals bij alle andere functies van Google is het ook bij AdWords zoeken naar een evenwicht. Denk daarom logisch na over je zoekwoorden. Hoe zou je naar je eigen product zoeken in de zoekmachine? Geef bijvoorbeeld nooit enkel je plaatsnaam in, maar koppel die aan je product.
Bepaald je grondgebied
Met Google AdWords kan je heel nauwkeurig je doelregio bepalen, denk er dan ook aan om dit te doen. Je adverteert toch niet in Gent als je een winkel in Brussel opent?
Heb je nog vragen over dit onderwerp? Aarzel dan niet om ons te contacteren.