Adverteren via Facebook bied je veel ondersteuning. Via je Facebook Business Account kan je gemakkelijk online advertenties opstellen. Ook staat dit account toe dat je je account met derden kan delen. Zo is het gemakkelijker om een vlotte samenwerking te hebben met een extern marketing agency. Hoe kan je nu via dit account, met behulp van de Ads manager je campagne opbouwen? Wij leggen het je graag uit.
Ads manager
Deze applicatie laat je gemakkelijk in 3 stappen je advertising campagne oprichten.
Stap 1: Campagne
Je begint hier met het bepalen van de doelstellingen van je campagne. Je kan ook beslissen of je campagne uit één of meerdere sets zal bestaan. Kleine tip: wanneer je zowel op Instagrams als op Facebook wil adverteren, kan je best verschillende campagnes maken per social media kanaal. Zo zorg je voor betere analyses achteraf en kan je jouw doelgroep en advertentie aanpassen per kanaal.
Stap 2: Advertentieset
Hierbij ga je de onderverdeling van je campagne bepalen. Namelijk hoeveel advertenties er gaan komen. Hier kan je per advertentie je doelgroep, de kanalen en het budget instellen.
Stap 3: Advertentie
Als laatste ga je de uiteindelijke advertentie opstellen. Creëer aantrekkelijke content en werk dus zeker ook met foto of videomateriaal.
Meten en rapporteren
Als je een campagne URL gebruikt hebt, dan kan je achteraf perfect meten via Google Analytics hoe jouw doelgroep navigeert na de campagne. Op basis daarvan kan je jouw campagne bijsturen en optimaliseren om je doel te bereiken.
Meer informatie over dit onderwerp? Contacteer ons met al je vragen!