Creactiv - Authentieke marketing & communicatie
Social media strategie

Facebook Lead Generation

Bij lead generation draait het allemaal rond het verzamelen van gegevens. Meer nog, gegevens van leads of ook wel te verstaan als potentiële klanten. Het is dus niet enkel belangrijk om je klantenbestand of database aan te vullen, je kan er ook sales uithalen en aan naambekendheid winnen. Hoe je hierop kan inspelen en meer leads kan aantrekken leggen we je graag uit.

Waarom lead generation?

Op de dag van vandaag is data enorm belangrijk. Het vinden van nieuwe, potentiële klanten gaat hand in hand met data. Je wilt hun gegevens natuurlijk ter beschikking hebben om hen helemaal te overtuigen van je merk en/of product. Vaak hebben leads maar een tikkeltje extra nodig om werkelijk klant te worden bij jou. 

Wat is lead generation via Facebook?

Om aan lead generation te doen via Facebook moet je niet ver zoeken. Zij hebben namelijk Facebook Lead Ads, een speciale advertentie methode enkel en alleen om leads te genereren. Bij deze advertenties, die lijken op een standaardbericht, kan de gebruiker doorklikken naar een volgende pagina waar er vervolgens achter zijn gegevens gevraagd wordt. 

Voordelen lead generation via Facebook

Via de lead ads van Facebook kunnen gebruikers hun gegevens eenvoudig en snel invullen via Facebook. Dit wil dus zeggen dat je geen extra landingspagina nodig hebt, Facebook voorziet dit allemaal. Vaak zorgen ze er zelf voor dat de gegevens reeds ingevuld zijn, zodat de gebruiker enkel moet bevestigen. 

Wanneer je je advertentie opstelt heb je ook de keuze om je advertentie te laten delen. Stel dat er dan leads zijn die helemaal overtuigd zijn, kunnen ze de advertentie delen met anderen. Zo krijg je gratis reclame en bestaat de kans dat je meerdere leads op het spoor komt.

Hulp nodig bij het opstellen van een Facebook lead advertentie? Contacteer ons vrijblijvend.


Deel dit artikel:
  • Dienstverlener voor de KMO-portefuille
  • Google partner
  • Leadinfo partner
  • Member of feweb
  • Wij zijn erkend dienstverlener door de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille met erkenningsnummer DV.A222536 voor Advies en DV.O222535 voor Opleiding.