Creactiv - Authentieke marketing & communicatie
Social media strategie

Hashtags vormen een sociaal bindmiddel

Hashtags zijn interactieve trefwoorden. Deze kan je toevoegen aan berichten of foto’s op social media. Het zijn woorden die een foto of een sfeer beschrijven en die het mogelijk maken om je foto te categoriseren.

Het gebruik van hashtags zorgt voor communicatie over gemeenschappelijke interesses. Mensen met dezelfde interesses, die naar hetzelfde programma kijken, die op hetzelfde evenement aanwezig zijn,… kunnen elkaar, dankzij hashtags, met 1 klik vinden. Ze vormen een soort van sociaal bindmiddel.

Door hashtags toe te voegen kunnen er extra bezoekers op je pagina komen. Dit komt omdat er mensen zijn die via hashtags berichten en pagina’s zoeken. Deze mensen zouden nooit op je pagina komen wanneer je geen hashtags gebruikt.

Welke hashtags gebruiken?

Je maakt best gebruik van populaire hashtags op social media. Hierbij is het belangrijk dat deze hashtags passen bij de content en sfeer van je foto’s. Het is belangrijk om niet te overdrijven. Een hele lijst aan hashtags komt voor sommigen over als spam. Op Facebook zijn hashtags niet zo populair.

Het is ook mogelijk om een eigen hashtag maken. Dat kan simpelweg je bedrijfsnaam zijn, een korte slogan, de naam van een gemeente of evenement,…

Houd je hashtags relevant, kort en leesbaar.

Vragen? Contacteer ons vrijblijvend voor informatie.


Deel dit artikel:
  • Dienstverlener voor de KMO-portefuille
  • Google partner
  • Leadinfo partner
  • Member of feweb
  • Wij zijn erkend dienstverlener door de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille met erkenningsnummer DV.A222536 voor Advies en DV.O222535 voor Opleiding.