Creactiv - Authentieke marketing & communicatie
Marketingstrategie

Hoe kan je snel en efficiënt een strategisch plan opstellen?

Wanneer je een salesplan gaat opstellen moet je duidelijk weten wat je wilt. Vaak zijn salesplannen heel uitgebreid en een wirwar aan informatie. Toch kan je een strategisch salesplan uitwerken dat beknopt is en duidelijkheid brengt. Vul de volgende 7 puntjes in voor jezelf en maak zo je eigen strategisch salesplan op één A4.

  1. Objectieven
  2. Segmentatie: wie is mijn markt?
  3. Value proposition
  4. Klanten maken
  5. Klanten behouden
  6. Organisatie
  7. Targets en beloning

Na het invullen van deze puntjes, kan je hierop verder bouwen. Gebruik dit als de vaste basis van je salesplan en zorg voor een kwaliteitsvolle verkoop. Je kan dit steeds aanpassen aan een ander product of dienst en zo steeds een beknopt en efficiënt salesplan verkrijgen. 

Heb je hier toch moeite bij? Lees dan zeker onze andere blogs over sales en marketing of neem gerust contact met ons op. 


Deel dit artikel:
  • Dienstverlener voor de KMO-portefuille
  • Google partner
  • Leadinfo partner
  • Member of feweb
  • Wij zijn erkend dienstverlener door de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille met erkenningsnummer DV.A222536 voor Advies en DV.O222535 voor Opleiding.