Creactiv - Authentieke marketing & communicatie
Social media strategie

Lead generation via LinkedIn

LinkedIn is het sociale media platform bij uitstek voor B2B. Steeds meer en meer bedrijven nemen dit kanaal op in hun communicatiestrategie. Maar hoe kan je er nu exact voor zorgen dat LinkedIn meer waarde geeft aan jouw bedrijf? Wij geven enkele tips om aan lead generation te doen via LinkedIn.

Wat is lead generation?

Lead generation is een vorm van online marketing waarbij je potentiële klanten gegevens achterlaten om later van een prospect naar een klant te gaan. Deze eerste stappen van onbekend naar een lead zijn niet eenvoudig en vragen ook veel werk en tijd. Op die manier kom je in contact met potentiële klanten via verschillende kanalen.

Tips via LinkedIn

  • Ga de conversatie aan
In jouw sector zullen waarschijnlijk wel vele mensen actief zijn die soms met vragen zitten. Zie je een vraag verschijnen waar jij het antwoord wel op weet? Reageer! Hoe meer je actief bezig bent met dit kanaal, hoe meer je er op lange termijn voor terug krijgt. Durf zelf ook vragen te stellen en probeer een meerwaarde te zijn voor anderen. Gratis kennis delen wordt tegenwoordig zeer gewaardeerd. Deze manier van lead generation vraagt uiteraard wel wat tijd maar is zeker de moeite waard.
  • Neem deel aan LinkedIn groepen

Er bestaan duizenden groepen op LinkedIn waar je kan aan deelnemen. Niet enkel groepen van jouw sector kunnen interessant zijn. Ben je marketeer? Dan zijn ook omtrent start-ups ook zeer interessant. Bekijk het dus zeer ruim en gebruik daarbij ook de eerste tip om jouw inbreng te vergroten. Wil je alles zelf in de hand hebben? Creëer dan jouw eigen groep!

  • Hou jouw bedrijfspagina up-to-date
Post regelmatig nieuwe posts en zorg dat de informatie op jouw bedrijfspagina klopt. Lijkt eenvoudig maar als je deze basis niet hebt, ga je waarschijnlijk al snel de mist in.
  • Kijk wie er naar jou kijkt

De personen die jou reeds gevonden hebben, zijn meestal niet zomaar op jouw profiel terecht gekomen. Onderzoek of deze personen iets voor jou kunnen betekenen of andersom.

  • Gebruik jouw werknemers als social ambassadors

Hiermee bedoelen we dat ook jouw werknemers het verhaal van jouw bedrijf moeten verder vertellen. Doordat werknemers jouw berichten delen en jouw bedrijf dus met trots vertegenwoordigen, kan je veel meer mensen bereiken.


Belangrijkste tip: Reageer actief!

Hulp nodig bij het krijgen van lead generation door LinkedIn? Contacteer ons voor meer info!


Deel dit artikel:
  • Dienstverlener voor de KMO-portefuille
  • Google partner
  • Leadinfo partner
  • Member of feweb
  • Wij zijn erkend dienstverlener door de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille met erkenningsnummer DV.A222536 voor Advies en DV.O222535 voor Opleiding.