LinkedIn is het sociale media platform bij uitstek voor B2B. Steeds meer en meer bedrijven nemen dit kanaal op in hun communicatiestrategie. Maar hoe kan je er nu exact voor zorgen dat LinkedIn meer waarde geeft aan jouw bedrijf? Wij geven enkele tips om aan lead generation te doen via LinkedIn.
Wat is lead generation?
Lead generation is een vorm van online marketing waarbij je potentiële klanten gegevens achterlaten om later van een prospect naar een klant te gaan. Deze eerste stappen van onbekend naar een lead zijn niet eenvoudig en vragen ook veel werk en tijd. Op die manier kom je in contact met potentiële klanten via verschillende kanalen.
Tips via LinkedIn
- Ga de conversatie aan
- Neem deel aan LinkedIn groepen
Er bestaan duizenden groepen op LinkedIn waar je kan aan deelnemen. Niet enkel groepen van jouw sector kunnen interessant zijn. Ben je marketeer? Dan zijn ook omtrent start-ups ook zeer interessant. Bekijk het dus zeer ruim en gebruik daarbij ook de eerste tip om jouw inbreng te vergroten. Wil je alles zelf in de hand hebben? Creëer dan jouw eigen groep!
- Hou jouw bedrijfspagina up-to-date
- Kijk wie er naar jou kijkt
De personen die jou reeds gevonden hebben, zijn meestal niet zomaar op jouw profiel terecht gekomen. Onderzoek of deze personen iets voor jou kunnen betekenen of andersom.
- Gebruik jouw werknemers als social ambassadors
Hiermee bedoelen we dat ook jouw werknemers het verhaal van jouw bedrijf moeten verder vertellen. Doordat werknemers jouw berichten delen en jouw bedrijf dus met trots vertegenwoordigen, kan je veel meer mensen bereiken.
Belangrijkste tip: Reageer actief!
Hulp nodig bij het krijgen van lead generation door LinkedIn? Contacteer ons voor meer info!