Creactiv - Authentieke marketing & communicatie
Social media strategie

LinkedIn marketing: Laat jouw volgers groeien aan de hand van een checklist

Een LinkedIn bedrijfspagina bezitten kan voor veel bedrijven een meerwaarde geven binnen hun marketingstrategie. Bedrijven die bij ons terechtkomen voor een LinkedIn training, geven aan dat ze willen leren hoe ze een bedrijfspagina nu net goed kunnen beheren én wat je kan doen om meer (kwalitatieve) volgers te verkrijgen. 

Lees hoe je dankzij een aantal handelingen meer bezoekers naar jouw bedrijfspagina krijgt.

Wat je éénmalig kan doen:

  • Zet een volg-knop op jouw website

Zorg ervoor dat bezoekers van jouw website kunnen doorklikken naar jouw LinkedIn bedrijfspagina. Dit kan via een eenvoudig knopje in de footer van jouw website of via een iets opvallendere volg-knop van LinkedIn. Deze kan je vervolgens op jouw website implementeren. Ga naar deze pagina om jouw eigen volg-knop te maken! Bedenk zelf een uitnodigende tekst om bezoekers te motiveren om op hierop te klikken.

  • Zet een link in jouw e-mailhandtekening, nieuwsbrieven en blogs

Een groot voordeel aan het gebruik van een goede e-mailhandtekening, is dat je zorgt voor extra verkeer. Het is dus belangrijk om hier de relevante links in te vermelden, zoals je social media kanalen. LinkedIn kan hier dus ook in vermeld worden. 

Dit doe je best elke week:
Deel regelmatig verschillende soorten content. Dit zorgt ervoor dat jouw volgers weldegelijk kwalitatieve volgers zijn. Enkele voorbeelden van content zijn:
  • Blogs van jouw website, bedrijfsvideo’s, interessante verhalen, vacatures, ...
  • Durf vragen te stellen in jouw posts. Dit is een echte conversationstarter en het zal leiden tot meer interactie met je doelpubliek.
  • Deel PowerPoints, PDF’s, whitepapers, infographics, etc. Dit zijn verschillende content items die bijdragen tot een sterk bedrijf/merk.
  • Deel de beste vermeldingen van jouw pagina. Hiermee zet je ook jouw medewerkers en klanten in de spotlight.

Dit doe je best elke maand:

  • Promoot jouw LinkedIn kanaal door het te linken naar andere social media kanalen. Hierdoor gaan volgers van Facebook doorstromen naar LinkedIn wat alleen maar positief is. 
  • Wees niet bang om andere bedrijfspagina’s of andere leden te vermelden in jouw LinkedIn-posts om zo meer engagement te verkrijgen. 
  • Maak gebruik van hashtags. Hierdoor zal je een nieuwe doelgroep bereiken. LinkedIn geeft automatisch enkele interessante hashtags weer, gebruik die!
  • Kijk elke maand jouw statistieken na. Dit is heel belangrijk om te zien of jouw geplaatste content kwalitatief is voor de beoogde doelgroep.

 

Nog vragen over hoe je jouw aantal volgers van je bedrijfspagina omhoog kan krijgen? Contacteer ons gerust en wij helpen jou graag verder!


Deel dit artikel:
  • Dienstverlener voor de KMO-portefuille
  • Google partner
  • Leadinfo partner
  • Member of feweb
  • Wij zijn erkend dienstverlener door de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille met erkenningsnummer DV.A222536 voor Advies en DV.O222535 voor Opleiding.