Creactiv - Authentieke marketing & communicatie
Website optimalisatie

Live chat of chatbots op jouw website

Live chat of chatbots krijgen meer en meer een plaats op websites. Websitebezoekers kunnen hierdoor op een eenvoudige manier vragen stellen aan jou persoonlijk als je online bent of aan een chatbot. Er zijn verschillende tools om een potentiële klant dichter naar jou toe te brengen.

Verschil live chat of chatbot

Wanneer je een chat tool gebruikt op jouw website kan een websitegebruiker jou vragen stellen of kan jij een bezoeker aanspreken. Dit enkel wanneer je online beschikbaar bent. Wanneer je als bedrijf niet online bent, is dit dus logischerwijs niet beschikbaar. Maar steeds meer en meer gebruiken bedrijven een chatbot. Hiermee wordt er op een geautomatiseerde manier gecommuniceerd met een websitebezoeker. Chatbots zijn slimme stukjes software waarmee je een gesprek kan aangaan dat lijkt alsof je met een medewerker van het bedrijf praat, als ze goed geprogrammeerd zijn.

Handige tools

Als kmo of startende onderneming zijn chatbots soms iets te complex. Daarom gebruik je best eenvoudige tools om live chat via jouw website mogelijk te maken. Hieronder enkele live chat tools die je kan gebruiken:

  • Tawk.to (volledig gratis & eenvoudig)
  • mylivechat (volledig gratis & mogelijk via WordPress)
  • Zendesk  (verschillende betalende versies mogelijk, uitgebreide analyse & meerdere kanalen mogelijk)

Voorbeelden van live chats of chatbots

Heb je hulp nodig bij het implementeren van een livechat of chatbot? Contacteer ons voor meer informatie.


Deel dit artikel:
  • Dienstverlener voor de KMO-portefuille
  • Google partner
  • Leadinfo partner
  • Member of feweb
  • Wij zijn erkend dienstverlener door de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille met erkenningsnummer DV.A222536 voor Advies en DV.O222535 voor Opleiding.