Creactiv - Authentieke marketing & communicatie
E-mailmarketing

Onderschat de kracht van e-mailmarketing niet

Wanneer men denkt aan online marketingkanalen wordt e-mailmarketing vaak aan de kant geschoven. De oorzaak ligt voor een groot deel bij de slechte reputatie van dit boeiende kanaal. E-mailmarketing wordt direct geassocieerd met ongewenste nieuwsbrieven of spam.

Maar hier brengen wij verandering in: goede e-mailmarketing is nog steeds een krachtig kanaal om verschillende doelen te kunnen bereiken. Enkel onder de juiste omstandigheden en met de juiste strategie kan je met jouw bedrijf veel bereiken aan de hand van e-mailmarketing.

E-mailmarketing als effectief kanaal

Wanneer e-mailmarketing goed toegepast wordt, is het een effectieve vorm van marketing om je omzet mee te verhogen of je relaties te beheren. Het is snel, gemakkelijk en goedkoop in vergelijking met andere marketing tools. E-mailmarketing heeft 3 grote doelen:

  • Relaties onderhouden
  • Bestaande klanten overtuigen om te kopen
  • Nieuwe klanten werven

Iedereen controleert zijn e-mails dagelijks. Om die reden is e-mailmarketing een effectief kanaal. Iedereen die je e-mail ontvangt wordt herinnert aan je bedrijf.
Nog een groot voordeel van e-mailmarketing is dat alles gemeten kan worden. Je kan perfect zien hoeveel mensen je e-mail geopend hebben, hoeveel personen zich uitgeschreven hebben en hoe vaak er op de links in je e-mail geklikt is. Zo kan je zelf nagaan wat wel goed werkt en wat niet goed werkt bij je doelgroep.

Een nadeel van e-mailmarketing is dat het vaak misbruikt wordt. Veel bedrijven sturen meerdere e-mails per week, waardoor ze als spam ervaren worden. Om die reden is het aan te raden om bijvoorbeeld maandelijks een e-mail uit te sturen. Wanneer er te veel e-mails verstuurd worden, is de kans groot dat je ontvangers de e-mail niet meer gaan openen.

Waarom e-mailmarketing opnemen in jouw strategie?
  • Met e-mails kun je zelf bepalen op welk moment je welke informatie naar welke (potentiële) klanten stuurt
  • Doordat lezers er bewust hebben voor gekozen jouw nieuwsbrief te willen ontvangen, hebben zij al een bepaalde interesse in wat jij doet
  • Je bouwt aan een vertrouwensband met jouw (potentiële) klanten en mensen doen alleen zaken met iemand die ze vertrouwen

Wij willen jou graag helpen bij het uitbouwen van jouw e-mailmarketingstrategie. Contacteer ons voor meer informatie en zo kunnen wij jouw online imago versterken!


Deel dit artikel:
  • Dienstverlener voor de KMO-portefuille
  • Google partner
  • Leadinfo partner
  • Member of feweb
  • Wij zijn erkend dienstverlener door de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille met erkenningsnummer DV.A222536 voor Advies en DV.O222535 voor Opleiding.