Creactiv - Authentieke marketing & communicatie
Contentmarketing

Rebranding van een huisstijl

Rebranding, identiteitsverwisseling, naamswijziging… Er zijn verschillende namen voor het aanpassen van je huisstijl. Het is een ingrijpende verandering van de identiteit van een ondernemingsmerk, een productmerk of een dienstkenmerk door wijziging van slogan, logo, design, merknaam of een combinatie van al deze elementen. 

Waarom zouden we aan rebranding willen doen? Er zijn verschillende redenen waarom bedrijven hiervoor kiezen. Ook elke rebranding is voor een verschillende redenen en elke rebranding zal er ook anders uitzien. Er moet met heel wat rekening gehouden worden wanneer je kiest voor een rebranding van je huisstijl.

Huidige logo verouderd?

Het huidig logo heeft zijn gebreken. Dit kan betekenen dat het huidig logo verouderd is, of dat het logo niet genoeg waarde meer biedt aan de onderneming. De levensduur van een logo hangt af van de trends die elk jaar anders zijn. 

Wil je meer weten over de grafische trends van 2020? Dan is deze blog zeker ook de moeite waard!

Reorganisatie binnen het bedrijf?

Wanneer het bedrijf verhuist naar een andere locatie en dit is iets belangrijk voor het imago van het bedrijf, dan wil je natuurlijk ook een verandering doorbrengen in je huisstijl. Een verandering van bedrijfsstructuur of de bedrijfsactiviteit is een reden om je huisstijl aan te passen. 

Fusie of een splitsing?

Een fusie, een splitsing of dergelijke kan ook een reden zijn van een huisstijl rebranding. Denk maar aan Fortis dat BNP Paribas Fortis is geworden. Hun oorspronkelijk logo konden ze niet meer gebruiken en daarom hebben ze gezocht naar een ander vernieuwend logo. 

Huisstijl verbeteren of versterken?

Je wil je huidige huisstijl verbeteren of versterken. Wanneer je dit beslist, heb je meestal eerst een onderzoek gedaan over je huidige huisstijl zowel binnen als buiten het bedrijf. Hoe bekend ben je nog bij het publiek en bij je klanten?

Wanneer je nog meer uitleg wil over de perfecte huisstijl creëren, bekijk dan zeker onze blog over de perfecte huisstijl. 

Professioneel advies nodig over je huidige huisstijl? Contacteer ons gerust voor meer informatie.


                    Deel dit artikel:
                    • Dienstverlener voor de KMO-portefuille
                    • Google partner
                    • Leadinfo partner
                    • Member of feweb
                    • Wij zijn erkend dienstverlener door de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille met erkenningsnummer DV.A222536 voor Advies en DV.O222535 voor Opleiding.