Creactiv - Authentieke marketing & communicatie
Marketingstrategie

Tips om de klantenservice van jouw website te verbeteren

Je klantenservice kan jouw webshop maken of kraken. Zorg ervoor dat klanten een goede ervaring hebben met jouw klantenservice. Niets is zo vervelend als een klantendienst die niet antwoordt of onvriendelijk reageert. Hoe zorg je nu voor een goede klantenservice die dan ook nog eens een belangrijk voordeel kan worden van jouw webwinkel?

Vraag en antwoord

Verwerk op jouw website enkele algemene vragen die elke klant zich wel eens kan afvragen. Hoe lang is de levertijd? Wat moet ik doen als ik het product wil retourneren? Welke betaalmogelijkheden zijn er? Hoe voeg ik een kortingscode in? Dit zijn allemaal algemene vragen waar je het antwoord eenvoudig van kan vermelden op jouw webshop. Doe dit bijvoorbeeld aan de hand van een FAQ (Frequently Asked Questions) pagina.

Hoe mogen klanten jou contacteren in verband met de webshop?

Eerst en vooral moet je zelf nadenken hoe je wilt dat klanten jou bereiken. De meeste webshops werken met verschillende mogelijkheden van e-mail tot telefonisch. Wanneer je een telefoonnummer opgeeft, komt het professioneler over om een vaste telefoonnummer te geven en geen mobiele telefoon. Voor klanten kan het ook handig zijn om te weten wat de openingsuren zijn van de klantendienst. Kan men ook terecht voor vragen in het weekend? Verder vermeld je best hoe lang het duurt vooraleer de klant antwoord krijgt. Zo verwachten klanten niet meteen een antwoord als het tot 2 dagen kan duren. Door te werken met een live chat, kunnen ook zo klanten vragen stellen over jouw webwinkel. Let wel op dat dit niet het enige kanaal mag zijn waar gecommuniceerd wordt.

Elke mail of vraag is een mogelijke klant. Daarom is het belangrijk om bij elke mail een goede service bieden. Deze service kan je later ook uitspelen als USP voor jouw webwinkel. En denk eraan, tevreden klanten keren terug. Geef ze dus een goed gevoel bij jouw klantenservice!


Heb je nog vragen over dit onderwerp? Contacteer ons vrijblijvend! 


Deel dit artikel:
  • Dienstverlener voor de KMO-portefuille
  • Google partner
  • Leadinfo partner
  • Member of feweb
  • Wij zijn erkend dienstverlener door de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille met erkenningsnummer DV.A222536 voor Advies en DV.O222535 voor Opleiding.