Creactiv - Authentieke marketing & communicatie
Contentmarketing

Waarom bloggen toch interessant is

Bloggen. Maar 36% van de bedrijven doet het. Toch blijkt dit een grote meerwaarde te zijn voor je online leven. Want 77% van de internetgebruikers leest namelijk blogs. In dit artikel geven we je een aantal redenen om zelf met een blog te beginnen.

Door een blog aan te maken op je bedrijfswebsite, ga je meer online verkeer krijgen. Hoe kan dat? Wel, hiervoor zijn 2 redenen.

  1. Als je een blog uploadt, wil dit zeggen dat je jouw content aan het updaten bent. De ‘Google spiders’ houden hiervan en gaan er zo voor zorgen dat jouw website een betere ranking krijgt in de zoekresultaten.
  2. Wanneer je share-buttons plaatst bij je artikels, kan jouw artikel door iedereen gedeeld worden waardoor het een groter bereik krijgt.
    Kleine tip: deel ook zelf jouw eigen artikels en laat ook je medewerkers delen.

Deskundigheid

Laat jouw deskundigheid zien aan de hand van blogging. De lezers zijn je dankbaar voor de nuttige informatie, en het bevestigt je status als expert. Zowel bestaande als potentiële klanten krijgen meer vertrouwen in jou, je bedrijf en je producten/diensten. Je kan jouw (potentiële) klanten ook betrekken door te bloggen over hun ideeën en opmerkingen en ook door te antwoorden op hun vragen.

Heeft er geen enkel bedrijf in jouw sector een blog? Dan moet jij er zeker aan beginnen! Door te bloggen kan je jouw bedrijf onderscheiden van de concurrent. Je wordt bekend als deskundige in de sector en versterkt zo ook jouw imago.De artikels die je blogt blijven online staan, ook al heb je 2 jaar geleden gepost. Dit wil zeggen dat de content die je 2 jaar geleden hebt geschreven, vandaag de dag nog voordelig kan zijn voor jouw bedrijf. Na het schrijven van je blog, kan je er jarenlang voordelen uit plukken.

Informatie delen

Je blogt om klanten informatie mee te delen, om hen op de hoogt te houden van eventuele veranderingen in de sector, maar dit wil niet zeggen dat je het niet kan gebruiken als verkoopinstrument. Verkooppraatjes zijn ‘not done’. Wat wel gepast is, zijn handige tips zoals ‘wat kan je allemaal met dit product doen’. Je kan in je blog dan een link naar je webshop verwerken, of je product tonen in een banner op de pagina van je blog. Vergeet ook niet dat het internet voor iedereen toegankelijk is. Zo kunnen jouw reacties over een bepaalde gebeurtenis of bepaalde omstandigheden in jouw sector geciteerd worden in nieuwsberichten. Dat betekent: extra lezers.

Voorbeeld 

Even een voorbeeld van een succesvolle blogster. Tiany Kiriloff, mode-experte bekend van o.a. tv, startte ooit haar eigen blog. Intussen is die blog uitgegroeid tot een lifestyle website die hoog aangeschreven staat in de modewereld met meer dan 100.000 bezoekers per maand.

Ben je nog niet gestart met een blog? Waar wacht je nog op? Gewoon doen!

Wil je graag meer informatie over dit thema? Aarzel dan niet om ons te contacteren.


Deel dit artikel:
  • Dienstverlener voor de KMO-portefuille
  • Google partner
  • Leadinfo partner
  • Member of feweb
  • Wij zijn erkend dienstverlener door de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille met erkenningsnummer DV.A222536 voor Advies en DV.O222535 voor Opleiding.