Keuleers
Versterking van identiteit en structuur
“We zochten naar meer professionaliteit en structuur,” vertelt zaakvoerder, Jeroen Keuleers. Het bedrijf stond voor de uitdaging om zowel in structuur als in communicatie een stap vooruit te zetten. Aan de hand van een begeleidingstraject werkten we samen een strategisch plan uit om de doelen te bereiken.
Uitdagingen en aanpak
Keuleers had behoefte aan een duidelijkere identiteit en kernwaarden die niet alleen het bedrijf maar ook de werknemers weerspiegelen. We gingen aan de slag met de volgende focusvragen: Wie zijn wij als bedrijf, wie zijn onze medewerkers, en hoe willen we gezien worden? Het middenkader werd betrokken om structuur en rust te brengen, wat de kernwaarden meer zichtbaarheid gaf.
De eerste stap in het traject was een identiteitsoefening om de waarden en normen die intern leven om te zetten naar tastbare verwoordingen. Van daaruit gingen we verder naar een plan van aanpak om deze positionering te verankeren in de bedrijfscultuur. Om een contrast tussen imago en identiteit te vermijden, is het van belang dat klanten en medewerkers gelijkaardige zaken ervaren van Keuleers & Co als leverancier, partner én werkgeversmerk.
Klantenonderzoek: verbinding en betrokkenheid
Uit een uitgebreid klantenonderzoek kwam naar voren dat klanten graag meer betrokken wilden zijn bij het team van Keuleers. Ze zochten niet alleen een professioneel maar ook een menselijk contact. Dit inzicht leidde tot een herziening van de missie en visie, en een nauwere verbinding met de klanten. “Onze klanten hebben meer dan alleen interesse in ons product, ze willen ook weten wie wij zijn als bedrijf,” aldus Jeroen.
Veranderingen in de aanpak
Met de nieuwe inzichten verbeterde Keuleers hun communicatie, zowel intern als extern. “We communiceren nu meer én vooral beter, bijvoorbeeld over milieukwesties,” zegt Jeroen. Ze bereiden zich voor op de implementatie van ISO-normen, waarvoor interne cohesie en communicatie essentieel zijn. Door duidelijke interne communicatie konden ze de verwachtingen van de medewerkers afstemmen én duidelijk maken wat ze van de werkgever mogen verwachten.
Daarnaast keken we naar benodigde interne contactmomenten om de vlotte werking, die voortvloeide uit het plan van aanpak, te kunnen garanderen. We bogen ons over de positionering en hoe deze zowel intern als extern gecommuniceerd kan worden. Welke proactieve actiepunten we dienen te verwerken in de klanten- en medewerkersreis om een relatie te versterken, alsook welke contentvormen hiervoor gecreëerd moeten worden. Tot slot, hebben we de kanalen waarop we communiceren geoptimaliseerd.
Tastbare winst en toekomstige focus
“Duidelijke communicatie geeft rust,” benadrukt Jeroen. In een bedrijf in volle groei was deze rust noodzakelijk. Elke stap in het proces werd gezien als een kans voor reflectie en verbetering. Keuleers focust zich nu op professionelere communicatie, vooral op LinkedIn, om zowel klanten als medewerkers beter te bereiken.
Het traject met Creactiv stelt Keuleers in staat om niet alleen de interne structuur en communicatie te verbeteren, maar ook een sterkere band met hun klanten op te bouwen. “We hebben ontdekt dat elke stap, zelfs een negatieve, een moment van reflectie kan zijn om het anders aan te pakken,” vertelt Jeroen. De samenwerking met Creactiv heeft Keuleers de nodige tools en inzichten gegeven om te blijven groeien en professionaliseren.
Wil jij ook je commerciële processen verbeteren en je zichtbaarheid vergroten?
Ontdek dan wat een individueel begeleidingstraject bij Creactiv voor jou kan betekenen.