Nitor

Een stap naar meer zichtbaarheid en groei

Dieter, zaakvoerder van Nitor, merkte dat na het volgen van een salestraject, de volgende stap naar meer zichtbaarheid noodzakelijk was. We gingen aan de slag met de focusvraag van Nitor: “We willen werken aan onze visibiliteit, duidelijk naar buiten treden met wie we zijn, waar we voor staan en wat we doen. Het is belangrijk om onze doelgroep te bereiken en ons merk sterker te positioneren.”

Nitor

Individuele begeleiding voor structuur in marketing en communicatie

In samenwerking met Creactiv begon Dieter aan een individueel begeleidingstraject om Nitor’s merkherkenning te verbeteren en om structuur te brengen in de organisatie op vlak van marketing. De slogan was er al, maar hoe maak je van deze slogan een echte klantbelofte? Tijdens de sessies gingen we hiermee aan de slag. Door de merkbelofte helder te definiëren, kwamen er inzichten naar voren die voor Nitor vanzelfsprekend leken, maar voor hun klanten niet altijd duidelijk waren. Bijvoorbeeld hun lokale aanpak en de moeite die ze doen om fysiek bij klanten aanwezig te zijn en mee in hun werking te duiken.

Daarnaast stelden we een haalbare contentplanning op, wat meer rust bracht in de marketing- en communicatieprocessen. Anke van Creactiv begeleidde Nitor in elke stap van het proces. “Het was fijn om een goede match te hebben met Anke. Ze begreep onze manier van werken en dacht op dezelfde manier als ik,” vertelt Dieter. We gebruikten post-it sessies om ideeën te verzamelen en structuur aan te brengen. Dit hielp ons om focus te houden op zowel contentcreatie als de volledige uitwerking van hun marketingstrategie.

Focus op actie en reactie voor betere resultaten

De begeleiding bij Creactiv bracht Nitor veel meer dan alleen structuur in hun contentcreatie. “We hebben geleerd om anders te denken” zegt Dieter. “Het gaat niet alleen om content maken, maar ook om de opvolging van acties en reacties. We kijken nu naar wie onze website bezoekt, wie onze LinkedIn-pagina’s bekijkt, en wat we met die informatie kunnen doen om de brug te slaan naar sales en proactieve opvolging.”

Dankzij het traject met Creactiv heeft Nitor nu een proces ontwikkeld om vooruit te werken. Dieter werkt meestal vier weken vooruit, wat rust en ruimte geeft om flexibel te zijn. “Als ik een week geen tijd heb, is dat geen probleem. De structuur die we hebben aangebracht, zorgt voor rust,” zegt Dieter.

Daarnaast heeft Creactiv geholpen om content te produceren die past bij het DNA van Nitor, zelfs zonder een “sexy” product. “Ik dacht altijd dat we geen content konden maken omdat we geen fancy product of leuke gadgets hebben. Anke heeft me laten inzien dat we op een leuke manier content kunnen maken die past bij wie we zijn.”

Het traject heeft ook gezorgd voor meer betrokkenheid van de medewerkers bij de social media-strategie. Het team van Nitor deelt en liket nu meer content. Dit creëert betrokkenheid en versterkt de aanwezigheid op sociale media.

Blik op de toekomst: volhouden en groeien

Dieter is vastberaden om de geleerde strategieën vol te houden en consequent toe te passen. “Door consequent leads op te volgen, een contentkalender te maken en steeds verder te optimaliseren, zetten we blijvend verdere stappen naar groei.”

De volgende stap? Elke maand een halve dag coaching om voor een continue marketing opvolging te zorgen.

Wil jij ook je commerciële processen verbeteren en je zichtbaarheid vergroten? 

Wil jij ook je commerciële processen verbeteren en je zichtbaarheid vergroten?

Ontdek dan wat een individueel begeleidingstraject bij Creactiv voor jou kan betekenen.

Ge weet ni wa ge mist