Een communicatiestrategie om élke dag op te steunen
Voor meer verbinding, en meer loyaliteit
Communicatie vormt de kern van je organisatie, of nu je producten verkoopt of diensten aanbiedt, en of je nu een commercieel bedrijf, een publiek orgaan of een non-profit bent. En met ‘de kern’ bedoelen we dat je niet enkel op communicatie moet inzetten wanneer je een specifieke gebeurtenis aan te kondigen hebt, maar dag na dag … na dag.
Jouw verhaal staat centraal
Of het nu intern of extern is: communiceren is elke dag aan de orde, en niet alleen bij concrete aanleidingen. Het is namelijk zaak om je doelpubliek en medewerkers te doordringen van jouw verhaal, en dat doe je alleen met authentieke en heldere boodschappen waaruit je waarden, DNA en bestaansreden blijken. Voor wie ben jij er? Waarvoor sta je? Wat wil je bereiken, op het einde van de dag en op het einde van de rit? Dát is de kern van de boodschap; daarmee creëer je verbondenheid met je (potentiële) klanten en je team.
Allergisch aan losse flodders
Communicatie betekent dus niet zomaar een nieuwsbrief uitsturen of een Facebook-post publiceren. Met losse flodders sorteer je namelijk zelden effect. Communicatie werkt alleen wanneer ze een vertaling is van je businessmodel, en wanneer er een doordachte strategie achter zit. Lees: weten welke boodschap je via welke dragers gaat loslaten op welke doelgroep, en in welke fase van de customer journey. Klinkt als een hele boterham? Geen zorgen: samen maken we hem behapbaar – en smakelijk!
De drie A’s op orde
Hoe we tot een doordachte communicatiestrategie komen? Via een al even doordachte methodiek, die ons van analyse en aanpak naar actie brengt. We leggen je huidige situatie onder de loep (punt A) en zorgen ervoor dat we je doelen helder hebben (punt B). Daarna ontwikkelen we een plan van aanpak waarmee verloren lopen onmogelijk wordt. De actiepunten uit dat plan kun jij dan met een gerust hart uitwerken, of je kunt aan ons vragen om dat te doen, via marketing-as-a-service.
Samen streven naar meer verbinding en loyaliteit?
Werk maken van een communicatiestrategie waarmee je écht effect sorteert?