Creactiv - Authentieke marketing & communicatie
Opleiding van 2 dagen

VOLZET - Customer Journey - 22 & 29 september

We zetten de spotlights op je customer journey. Door die in kaart te brengen, zie je meteen waar je de klantbeleving kunt optimaliseren. Bovendien leggen we in deze opleiding de link met de employee journey. Het is namelijk niet alleen zaak om uit elk klantcontact het maximum te halen en je klant van prospect naar rasechte ambassadeur te laten evolueren; idealiter maken ook je medewerkers die reis door. Gedurende vier sessies van drie uur delen we de customer journey op in negen fases, telkens met de nodige uitleg en verdieping, én toegepast op jouw organisatie. De focus ligt daarbij steeds op beleving – zelfs als je facturen uitstuurt. We gaan interactief aan de slag met onder meer Lego Serious Play, zodat je effectief beleeft wat we vertellen en zowel je linker- als rechterhersenhelft geactiveerd worden.

 

Dag 1

Voormiddag

Deze sessie vormt de ideale inleiding op ons thema. We gaan dieper in op vragen als ‘Wat is een customer journey precies?’, ‘Waarom is het zo’n must om die journey in kaart te brengen?’ en ‘Hoe pak je dat dan efficiënt aan?’. We overlopen bovendien de verschillende fases van de customer journey. Maar het blijft natuurlijk niet bij abstracte theorie: samen passen we deze inzichten en antwoorden toe op jouw onderneming, zodat je naar huis gaat met een helder beeld van de stappen die je (potentiële) klanten en medewerkers doorlopen.

Namiddag

Dankzij sessie 1 heb je zicht op je customer journey. Tijd om daar dieper in te duiken tijdens sessie 2. Concreet zoomen we in op het gevoel dat jouw onderneming of merk tijdens elke fase bij je klanten opwekt. Opnieuw blijft het niet bij getheoretiseer en gefilosofeer: dankzij Lego Serious Play kruip je in de huid van je klant en ervaar je wat zij op hun ‘reis’ ervaren. Groot pluspunt: zo komen er heel vaak gaten of blinde vlekken aan het licht. Waar laat jouw onderneming de klant nog te veel ‘off road’ gaan of verloren lopen? Alleen als je dat weet, kun je je rol van ‘reisleider’ naar een hoger niveau tillen.

 

Dag 2

Voormiddag

Hoe denken buitenstaanders nu over jouw hertekende customer journey? En hoe ervaren klanten en potentiële klanten de reis? Tijdens sessie 3 krijg je de antwoorden op deze waardevolle vragen. Alle deelnemers buigen zich over jouw journey, en jij geeft je feedback op die van hen. We lokken kruisbestuivingen uit via dialogen en groepsmomenten, en daarna begeleiden we je tijdens een individueel moment om de feedback meteen te verwerken. Boven reiken we je een plan van aanpak aan om je herwerkte customer journey aan (potentiële) klanten voor te leggen, omdat ook dat een ideale gelegenheid is om cruciale input te sprokkelen.

Namiddag

In deze laatste sessie leggen we de link tussen je customer journey en je employee journey. Enerzijds ontdek je waarom het zo belangrijk is dat je medewerkers helemaal mee zijn met je optimale klantenreis en hoe je daarvoor kunt zorgen. Anderzijds maken we werk van een customer journey voor jouw team, maar ook voor freelancers en andere partners. Want ook werken bij jouw organisatie moet uiteraard een mooie beleving zijn.

 

Deel dit event:
  • Dienstverlener voor de KMO-portefuille
  • Google partner
  • Leadinfo Gold Partner
  • Member of feweb
  • Wij zijn erkend dienstverlener door de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille met erkenningsnummer DV.A222536 voor Advies en DV.O222535 voor Opleiding.