Berichten

LinkedIn marketing: 9 social selling tips

LinkedIn is de ideale plaats om aan B2B-marketing te doen. Met meer dan 500 miljoen leden zorg je er best voor dat jouw bedrijf aanwezig is op dit online kanaal. Enkel een LinkedIn-pagina hebben voor jouw bedrijf is echter niet voldoende. Begin alvast met deze 9 social selling tips te lezen en verkoop zonder effectief te verkopen.

Lead generation via LinkedIn

LinkedIn is het sociale media platform bij uitstek voor B2B. Steeds meer en meer bedrijven nemen dit kanaal op in hun communicatiestrategie. Maar hoe kan je nu exact ervoor zorgen dat LinkedIn meer waarde geeft aan jouw bedrijf? Wij geven enkele tips om aan lead generation te doen via LinkedIn.

Inzet social media door bedrijven: België versus Nederland

Ongeveer 86% van de Nederlandse bedrijven zet social media in, terwijl dit in België slechts 54% is. In Nederland zijn het de overheidsbedrijven die zorgen voor een fikse groei in het gebruik van social media. In België daarentegen zijn de overheidsbedrijven terughoudender en zijn het voornamelijk privébedrijven die gebruik maken van social media.

Pinterest gebruiken binnen B2B

Zowel B2C- als B2B-marketing managers stellen zich vandaag de vraag al dan niet Pinterest toe te voegen aan hun huidige communicatiebeleid.

Instagram en Vine inzetten binnen B2B

Sociale platformen schieten als paddenstoelen uit de grond en welke hiervan past nu het best bij het corporate image van uw onderneming? En hoe kunt u zes of tien accounts tegelijk monitoren? Onthoud goed dat uw onderneming niet op elk sociaal kanaal aanwezig moet zijn.

Facebook inzetten binnen B2B

Moeten B2B-bedrijven aanwezig zijn op Facebook? Dat was onlangs dé grote vraag op het eerste Nederlandse Congres voor Facebook-Marketing. In dit artikel zullen we de do’s en don’ts voor B2B met u bespreken. Onderzoek heeft uitgewezen dat steeds meer B2B-bedrijven voor Facebook kiezen.

Google+ inzetten binnen B2B

Vandaag de dag zien steeds meer ondernemers de kansen van de verschillende sociale netwerken in.

LinkedIn inzetten binnen B2B

We moeten u niet meer vertellen dat LinkedIn het meest belangrijkste sociale netwerk is om B2B-klanten en -professionals te bereiken. Het netwerk biedt vele mogelijkheden gaande van relationship building, online community building tot het aanbrengen van nieuwe leads. Daarnaast is LinkedIn ook het ideale kanaal wat betreft marktonderzoek en het verbeteren van de corporate image van uw onderneming.

Social media binnen B2B

Terwijl social media boomen in B2C markten, zijn vele B2B bedrijven terughoudend in het omarmen van diezelfde media. Dit wegens een gebrek aan succesvolle rolmodellen. Er bestaan zegevierende cases, maar academisch onderzoek naar dit verschijnsel blijft echter beperkt.