Branding: je eigen, consistente stem

Klanten aantrekken en aan je onderneming binden? Daarvoor heb je niet alleen een sterke en onderscheidende branding nodig, maar ook een structuur die voor continuïteit zorgt … en die jou centraal zet. Want klanten kiezen in de eerste plaats voor jóu, en dan pas voor wat je aanbiedt.

Eerst een stap terug

Op zoek naar een pakkend logo? Wij zetten altijd een stap terug. We gaan op zoek naar wát er moet spreken uit dat logo, en uit de rest van je branding. Duurzame en waardevolle relaties ontstaan vanuit een verbondenheid met je merk en de mens(en) erachter. En die band kan alleen maar tot stand komen wanneer je doelgroep weet waarvoor je staat en wat ze van jou mag verwachten.

Strategie als basis

We bepalen daarom de bouwstenen van je organisatie, zodat je uiteindelijke branding past bij je doelgroep, identiteit en imago. Op basis daarvan ontwikkelen we je brandingstrategie. Zodat de tekstuele en visuele elementen waarnaar je jouw merk vertaalt, er naadloos bij aansluiten. Dat is dé manier om je te onderscheiden van de concurrentie, je zichtbaarheid te verhogen en te blijven hangen in de hoofden van (potentiële) klanten.

Coaching voor continuïteit

Dat jouw onderneming een unieke stem heeft, betekent niet dat je elke dag identiek hetzelfde klinkt. Al naargelang je pakweg je jaarverslag of een Facebook-post schrijft, kan je timbre wat opschuiven. Maar nooit zó veel dat je onherkenbaar wordt. We begeleiden jou richting continuïteit. We bieden de structuur aan die jij nodig hebt om je branding juist en consistent in te zetten. Benieuwd naar jouw speelveld?

Deze doener (met ambitie) ging je voor

VERSCHAEREN & MERTENS

Brandingstraject met Verschaeren & Mertens

De huisstijl van accountantskantoor Verschaeren & Mertens uit Mechelen kon wel een update gebruiken. We pakten het strategisch aan, en bepaalden eerst samen de visie en missie, op basis van het verhaal, de normen en waarden. Vervolgens ontwikkelden we een volledig visueel en tekstueel ‘paspoort’, dat we daarna doortrokken van de website tot de mokken waaruit de medewerkers ‘s morgens koffie drinken.

Bovendien is het kantoor nu actief op sociale media. Gevolg? Nieuwe medewerkers én klanten vinden makkelijker hun weg naar Verschaeren & Mertens!