Berichten

Google Home - communicatietrends

Wat zal 2019 brengen voor je bedrijf? [Communicatietrends 2019]

Wanneer 2019 nog in zijn kinderschoenen staat, geven wij jou alvast enkele communicatietrends mee voor 2019 waar je als bedrijf op kan inspelen. Van technische trends tot marketing trends: 2019 wordt een topjaar!

Influencer marketing inzetten

Influencer marketing wordt steeds populairder. Dat komt omdat internet en sociale media ons minder gevoelig hebben gemaakt voor advertenties en andere reclameboodschappen. We vertrouwen eerder aanbevelingen van vrienden, familie, kennissen, mensen die we volgen op sociale media, … dan advertenties.

Wat is influencer marketing?

Kort gezegd gaat influencer marketing over de invloed van iemand (de influencer) op de emoties, meningen of het gedrag van anderen. Belangrijk om te weten is dat iedereen een influencer kan zijn. Zo kan jij bijvoorbeeld een influencer zijn omdat je een grote fan bent van een bepaald merk, maar je kan evengoed een influencer zijn omdat je een groot bereik hebt (bijvoorbeeld veel volgers op Instagram).

Getuigenissen en referenties op je website

Een getuigenis van een tevreden klant is goud waard. Ze vormen een krachtig promotiemiddel op je website.

Je doelgroep bereiken met de juiste content

,
Binnen je marketingstrategie moet de content die je uitstuurt voldoen aan enkele regels.

4 tips voor een effectieve website

Elke moderne ondernemer is zich er terdege van bewust: ondernemen zonder internet is niet goed meer mogelijk. We zijn er ons van bewust dat potentiële klanten zich allereerst op het internet zullen oriënteren als ze nieuwe producten of diensten willen aankopen. De website van je bedrijf is voor de nieuwe klant heel vaak de eerste kennismaking. En de eerste indruk, die moet goed zijn.

Waarom bloggen toch interessant is?

Bloggen. Slechts 20% van de bedrijven doet het. Toch blijkt dit een grote meerwaarde te zijn voor je online leven. In deze blog geven we je een aantal redenen om zelf met een blog te beginnen.

Contentstrategie: efficiënter met je doelgroep communiceren

Een website is niet of foto’s of tekst, het is een combinatie van beide. Toch onderschat men het belang van content. Veel bedrijven vullen hun website, Facebook en Twitter met content zonder daarbij echt na te denken. Het belang van content wordt vaak onderschat, nochtans kan een contentstrategie zorgen voor een efficiëntere communicatie met je doelgroep.

Wat is hybride marketing?

Hybride marketing is een term die ontstaan is na de vele technologische evoluties in de laatste jaren. Vroeger gebruikte marketeers vooral de traditionale kanalen, zoals radio, tv en print, om hun boodschap te verspreiden. De laatste jaren hebben we te maken met een enorme technologische vooruitgang. Ook de marketingwereld kon niet achterblijven. Nieuwe kanalen werden ontwikkeld om hun boodschap aan de man te brengen.

Waarom is content marketing zo belangrijk?

Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen zijn niets bijzonders maar ze hebben wel iets gemeen. In beide gevallen word je doelgericht met bepaalde advertenties benaderd. Een niet onbelangrijk resultaat: je bent geïnteresseerd.

Welke gegevens moet je verplicht vermelden op je website?

We leven in een digitale wereld. Je lokale slager of bloemist doet vol enthousiasme mee op sociale media en velen onder hen hebben reeds een eigen website. Dat is ook logisch, klantenwerving gaat zo veel makkelijker en je bereik dikt ook immens aan.

Waar vind ik foto's voor commercieel gebruik?

Een afbeelding zegt meer dan duizend woorden. Dit gezegde klinkt iedereen wel bekend in de oren. Ook volgende uitspraak wordt algemeen aanvaard: een afbeelding zorgt voor engagement. Toch is voorzichtigheid geboden wanneer je op zoek bent naar een afbeelding voor op je eigen website. Onvoorzichtigheid zou wel eens kunnen leiden tot een afbeelding die je meer kost dan ze opbrengt.