Berichten

doelgroepbepaling

Wie is mijn ideale klant?

,
Heel wat bedrijven hebben moeite om de juiste doelgroep te vinden. Hoe ga je nu op zoek naar je ideale klant en waarom is dit net zo belangrijk?

Een (nieuwe) website starten, hoe begin je er aan?

Online aanwezig zijn in 2017 is een must! Daarbij is je website hét centrale punt van je online communicatie. Een website is één van de logische stappen die je als ondernemer zet. Toch wordt er vaak niet voldoende nagedacht bij de opbouw van die website.

Stappenplan om een social media strategie op te bouwen

Om een social media strategie op te stellen is het belangrijk dat je weet wat er over je bedrijf of merk gezegd wordt. Onderzoek en analyseer wie over je bedrijf of merk praat, waar je bedrijf of merk overal vernoemd wordt, welke vragen de mensen stellen,… Op al deze informatie kan je inspelen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om eventueel samen te werken met populaire bloggers, je fans, …

Social media inzetten voor je bedrijf

De consument is actief op social media. Als bedrijf zijn social media kanalen dus de ideale manier om de consument te bereiken. Alvorens social media in te zetten is het belangrijk dat je bewust bent van alles wat er bij komt kijken.

Je doelgroep bereiken met de juiste content

,
Binnen je marketingstrategie moet de content die je uitstuurt voldoen aan enkele regels.

Storytelling: een verhaal kan jouw organisatie, merk of product tot leven brengen

Storytelling, een trend die steeds populairder wordt bij bedrijven. Door een verhaal te vertellen kan je jouw organisatie, merk of product tot leven brengen. Het verschil tussen een verhaal vertellen en informatie meedelen is groot. Mensen onthouden verhalen sneller dan info. Maar hoe begin je er nu aan?

Je doelgroep ontdekken via Facebook Advertising

Een doelgroep, we zijn er allemaal naar op zoek. Het is niet altijd makkelijk om je doelgroep te vinden en te bereiken. Daarom is het zeker handig om uit te testen of je wel de juiste doelgroep voor ogen hebt voor je grote bedragen spendeert aan reclame.

Contentstrategie: efficiënter met je doelgroep communiceren

Een website is niet of foto’s of tekst, het is een combinatie van beide. Toch onderschat men het belang van content. Veel bedrijven vullen hun website, Facebook en Twitter met content zonder daarbij echt na te denken. Het belang van content wordt vaak onderschat, nochtans kan een contentstrategie zorgen voor een efficiëntere communicatie met je doelgroep.