Berichten

doelgroepbepaling

Wie is mijn ideale klant?

,
Heel wat bedrijven hebben moeite om de juiste doelgroep te vinden. Hoe ga je nu op zoek naar je ideale klant en waarom is dit net zo belangrijk?

Een (nieuwe) website starten, hoe begin je er aan?

Online aanwezig zijn in 2017 is een must! Daarbij is je website hét centrale punt van je online communicatie. Een website is één van de logische stappen die je als ondernemer zet. Toch wordt er vaak niet voldoende nagedacht bij de opbouw van die website.

Social media strategie

Veel bedrijven zijn vandaag aanwezig op social media. Vaak hebben ze hiervoor geen plan uitgeschreven en weten ze niet hoe ze dit concreet moeten aanpakken. Hoeveel tijd en geld wil men hier aan besteden? Dit zijn zaken waar (bijna) niet over nagedacht wordt. Een social media strategie kan je daarbij helpen. De strategie geeft een antwoord op de vraag “Hoe en waarom ga ik social media inzetten?”.

Stappenplan om een social media strategie op te bouwen

Om een social media strategie op te stellen is het belangrijk dat je weet wat er over je bedrijf of merk gezegd wordt. Onderzoek en analyseer wie over je bedrijf of merk praat, waar je bedrijf of merk overal vernoemd wordt, welke vragen de mensen stellen,… Op al deze informatie kan je inspelen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om eventueel samen te werken met populaire bloggers, je fans, …

De kenmerken van een succesvol webdesign

Het ontwerp van je website is onlosmakelijk verbonden met elke marketingbeslissing die je neemt. Daarom moet je webdesign voldoen aan drie belangrijke kenmerken.

Doelen stellen voor je website

Wanneer je als bedrijf een website wilt (laten) bouwen, is het belangrijk om te bepalen wat je met je website wilt bereiken. De doelen die je met je website wilt bereiken, zijn de bepalende factor voor zowel je webdesign als je marketingcampagnes.