Berichten

Wat is het verschil tussen een hard bounce en een soft bounce?

Wanneer je jouw e-mail verzonden hebt, krijg je al snel de eerste resultaten. Hierbij zal je merken dat niet al jouw inschrijvers voor de nieuwsbrief jouw nieuwsbrief effectief ontvangen hebben. Het aantal bounces zijn het aantal e-mailadressen waarbij de mailing niet afgeleverd kon worden.

Meten is weten: analyse in MailChimp

Wanneer je een mailing verzonden hebt, dan komen de eerste resultaten al de eerste uren binnen via MailChimp. Na één week kan je best het rapport van jouw campagne bekijken. Maar hoe doe je dat nu exact? Wat willen al deze cijfers zeggen? Wij leggen het jou graag uit!

Onderschat de kracht van e-mailmarketing niet

Wanneer men denkt aan online marketing kanalen wordt e-mailmarketing vaak aan de kant geschoven. De oorzaak ligt voor een groot deel bij de slechte reputatie van dit boeiend kanaal. E-mailmarketing wordt direct geassocieerd met ongewenste nieuwsbrieven of spam. Maar hier brengen wij verandering in: goede e-mailmarketing is nog steeds een krachtig kanaal om verschillende doelen te kunnen bereiken.

MailChimp-aanmeldformulieren: van dubbel opt-in naar single opt-in

Vanaf 31 oktober 2017 wordt de single opt-in de standaardinstelling voor alle MailChimp aanmeldformulieren. Deze wijziging heeft gevolgen voor alle gebruikers van MailChimp, dus hier is alles wat jullie moeten weten.

Nieuwsbrief: Gouden regels voor de perfecte onderwerpregel

De onderwerpregel is de eerste regel die een ontvanger ziet wanneer hij zijn mailbox opent. Deze zin moet de ontvanger overtuigen om de e-mail te openen. Het moet een onderwerpregel zijn die in een paar woorden uitlegt waar de nieuwsbrief over gaat. Deze zin moet interesse opwekken bij de ontvanger om te kunnen spreken van de perfecte onderwerpregel.

Wetgeving e-mailmarketing

E-mailmarketing is en blijft een efficiënt communicatiemiddel om een doelgroep te bereiken. Er zijn heel wat regels verbonden aan e-mailmarketing. Vele bedrijven respecteren deze regels niet, terwijl deze wetgeving altijd van toepassing is.

10 stappen naar een perfecte nieuwsbrief

Veel bedrijven sturen vaak nieuwsbrieven uit. Daaruit volgt dat er veel nieuwsbrieven niet geopend worden en meteen naar de prullenmand verplaatst worden. Hoe zorg je ervoor dat jouw nieuwsbrief opvalt tussen al die andere e-mails? Er bestaat geen standaard nieuwsbrief die goed scoort. Nieuwsbrieven moeten aangepast zijn aan je doelgroep. Met deze 10 tips ben je goed op weg om een succesvolle nieuwsbrief te maken.

E-mailmarketing voor webshops

Grote webshops doen er volop aan mee, maar ook voor kleine webshops is e-mailmarketing belangrijk. E-mailmarketing is snel, eenvoudig en goedkoop. Waarom zou je niet op de e-mailtrein springen?

Elevator Pitch voor e-mailmarketing

Elke marketeer weet waarschijnlijk wel wat een elevator pitch is. Dat zijn de eerste 30 seconden tot 2 minuten die je krijgt om indruk te maken met je product, dienst of idee tijdens een presentatie. Bij e-mailmarketing bestaat er ook zo’n elevator pitch, alleen gaat het hier over slechts 5 seconden. Je krijgt dus maar 5 seconden van de ontvanger om indruk met je mail te maken. Benut deze enkele seconden dus goed!

E-mailcampagne die wordt geopend

E-mailmarketing belooft je een hoog percentage aan ROI. De open rate zorgt er echter voor dat veel bedrijven skeptische zijn over e-mailmarketing. Een e-mailcampagne behaalt vaak een slecht resultaat doordat de e-mails gewoonweg niet worden geopend. Hier lees je hoe je dat kan voorkomen.