Berichten

Facebook Watch: wat is het?

Facebook gaat de concurrentie aan met YouTube. Ondertussen weten we wel dat video steeds belangrijker is en ook door meer en meer bedrijven met succes werkt. Ook Facebook speelt hier graag verder op in met hun nieuwe functie: Facebook Watch.

Aantrekkelijke afbeeldingen maken voor social media

Content verzamelen voor social media is niet altijd eenvoudig en vraagt veel tijd en kennis om jouw imago juist over te brengen op social media kanalen. Zelfs zonder kennis van Photoshop of InDesign kan je al zeer mooie afbeeldingen maken voor social media zoals Facebook of Instagram want een beeld zegt veel meer dan 1000 woorden. Hieronder geven we enkele gebruiksvriendelijke tools die je gratis kan gebruiken. 

Instant messaging marketing als servicekanaal

,
Instant messaging, direct messaging of privé-berichten: het wordt steeds meer en meer gebruikt als servicekanaal. Instant messaging marketing is in opmars bezig en als bedrijf is het belangrijk om te weten wat de mogelijkheden zijn om een betere service te kunnen bieden aan jouw klanten.

Politieke social media marketing

Social media targeting is al langer een populaire trend binnen de politiek, vooral in Amerika maar ook in België en de rest van Europa krijgt deze trend meer en meer aandacht voorgeschoteld. De politieke strijd wordt vandaag de dag de online uitgevochten. Verkiezingen naar jouw hand zetten met bijna uitsluitend social media, is het mogelijk?

Reageren en leuk vinden als Facebook Pagina?

We krijgen vaak de vraag: moeten wij als Facebook pagina van een bedrijf andere pagina's leuk vinden? Daar antwoorden wij volmondig JA op! Like andere pagina's en reageer gerust op relevante berichten als bedrijf. Uiteraard moet dit professioneel gebeuren maar hoe? Lees hier waarom dit interessant kan zijn voor jouw bedrijfspagina.

Interactie aangaan met jouw social media fans

Met de opkomst van social media werd marketing plots meer tweerichtingsverkeer. Klanten kunnen communiceren met bedrijven op verschillende manieren via Facebook, Instagram of via andere kanalen. Het is belangrijk om niet enkel promoties, acties of informatie over je bedrijf te posten. Een social media kanaal is niet voor niks een communicatiekanaal waarbij interactie centraal staat.

Hoe gebruik ik de Yoast SEO plugin?

, ,
Als je de plugin van WordPress gedownload en geïnstalleerd hebt, kan je deze eenvoudig gebruiken onderaan elk nieuw bericht of pagina. Hoe je dit juist doet, lees je hier aan de hand van verschillende afbeeldingen.

Facebook Live gebruiken in jouw marketingstrategie

We weten ondertussen al dat video een krachtige tool is geworden via social media maar ook Facebook Live kan je gebruiken in jouw social media strategie. In naam van jouw bedrijf live gaan op Facebook zorgt voor interactie en ook hier zijn verschillende mogelijkheden om dit in jouw strategie te verwerken. Maar hoe gebruik je dit best? En wat heb je als bedrijf te vertellen aan jouw fans?

Functie om Facebook links te bewerken is verwijderd!

Elke Facebook-gebruiker heeft het ondertussen gemerkt. De functie om de tekst bij jouw link-berichten te bewerken is verwijderd! Facebook heeft dit onlangs aangekondigd om één welbepaalde redenen. Wat kan je hier als marketeer aan doen en hoe moet het nu verder?

De 20% regel op Facebook anno 2016

In 2012 heeft Facebook een nieuwe regel toegevoegd: advertenties mogen niet meer dan 20% tekst bevatten. Nu, in juni 2016, hebben ze deze regel herzien. Advertenties worden niet langer meer afgekeurd omwille van de hoeveelheid tekst in een afbeelding. Toch blijft er nog een verschil tussen een advertentieafbeelding met veel en weinig tekst.

Leuke acties met de nieuwe Facebook reactieknop

Sinds gisteren (24 februari 2016) zijn ze eindelijk ook bij ons gearriveerd: de nieuwe Facebook reactieknoppen. Naast liken kan je op Facebook nu veel meer doen als reactie op een post.

Facebook: het kanaal om relaties te onderhouden en versterken

,
Veel bedrijven hebben een fanpagina op Facebook. De ene is al wat succesvoller dan de andere. Een vaak voorkomend probleem is dat ze zich te veel focussen op verkoop.