Berichten

Google Analytics - statistieken

4 belangrijkste statistieken in Google Analytics

In Google Analytics kan je heel wat relevante cijfers terugvinden over jouw website. De hoeveelheid cijfers is zo groot dat je misschien door het bos de bomen niet meer ziet. Wij lijsten voor jou enkele belangrijke statistieken op die je zeker dient op te nemen in de analyse van jouw website.
Google analytics

Update Google Analytics: gebruiker staat centraal

Via Google Analytics kan je vele analyses maken van jouw website. Vele ondernemers zien door alle cijfers niet meer de essentie van het verhaal. Sinds de nieuwe update van Google Analytics eind 2017 wilt Google de gebruiker centraal plaatsen en meer inzicht geven over de gebruikers in plaats van de sessies.

Het gebruik van Campaign URL Builder

Om campagnes effectief te kunnen meten vanuit Google Analytics, kan er best een Campaign URL aangemaakt worden. Dit kan je best doen via deze tool van Campaign URL Builder. Hoe je dit juist doet en waarom lees je hieronder! Waarom deze Campaign…

Spam in Google Analytics

Spam in Google Analytics is toegevoegd door spam bots en niet door personen die je website bezocht hebben. Wanneer je in je statistieken gaat kijken bij Acquisitie > Alle verkeer > kanalen kan je zien vanwaar je bezoekers afkomstig zijn. Wanneer je op ‘referral’ klikt, zal je waarschijnlijk veel spam zien.

Je website meten en verbeteren

Wil jij je website zo succesvol mogelijk maken? Dan is het belangrijk om de resultaten van je website te meten. Op basis van deze resultaten weet je wat goed werkt, en wat niet. Je krijgt inzicht in waarmee je op het juiste pad zit en wat nog verbetert kan worden. De ideale tool om je resultaten te meten is Google Analytics.

Campagnes maken in Google Analytics

Als we spreken over campagnes in Google Analytics, dan bedoelen we niet enkel advertenties maar ook nieuwsbrieven, updates via sociale media, banners, etc. Door campagnes aan te maken op Google Analytics, kan je exact volgen via welke kanalen bezoekers naar je website komen. Aan de hand van de resultaten kom je te weten welke middelen werken en welke niet.

Google Analytics: 3 tools om interne zoekopdrachten beter te begrijpen

Eerder deze week toonden we je hoe je interne zoekopdrachten instelt binnen Google Analytics. Dat gaat gepaard met heel wat cijfers en grafieken. Vandaag gaan we wat dieper en willen we je laten zien wat deze cijfers betekenen.

Interne zoekopdrachten in Google Analytics

Vandaag gaan we een stap verder met Google Analytics. Wil je weten naar wat je bezoekers op zoek zijn op je website en hoe je beter aan hun noden kan voldoen, dan zijn interne zoekopdrachten van groot belang.

Google Analytics account aanmaken

De komende maand nemen we je mee in de wondere wereld van Google Analytics. Eerst en vooral: wat is Google Analytics en waarom is het zo interessant? Google Analytics is een gratis dienst van Google die je kan gebruiken om statistieken over je website bij te houden. Dit zorgt ervoor dat je het gedrag van je bezoekers volledig kan natrekken maar het kan je ook helpen je website aan te passen aan het gedrag van diezelfde bezoekers.