Berichten

Google Analytics - statistieken

4 belangrijkste statistieken in Google Analytics

In Google Analytics kan je heel wat relevante cijfers terugvinden over jouw website. De hoeveelheid cijfers is zo groot dat je misschien door het bos de bomen niet meer ziet. Wij lijsten voor jou enkele belangrijke statistieken op die je zeker dient op te nemen in de analyse van jouw website.

Gratis eenvoudige website via Google Mijn Bedrijf

,
Aanwezig zijn in Google is zeer belangrijk, dat weten we ondertussen al. Als je als bedrijf nog geen website hebt maar eenvoudig toch jouw openingsuren en foto's wilt tonen kan je een gratis website aanmaken via Google Mijn bedrijf.

Nieuwe functie: Google Posts in jouw bedrijfsvermelding

,
Vandaag de dag heeft ieder bedrijf een Google Mijn bedrijfsprofiel. Als je dit nog niet hebt, kan je er best meteen mee aan de slag gaan. Google innoveert vaak en sinds eind juni is er een nieuwe functie bijgekomen, namelijk Google Posts. Op deze manier kan je korte nieuwsberichten, aanbiedingen en evenementen posten die direct zichtbaar zijn in je bedrijfsvermelding in de zoekresultaten.

Wat zijn short tail zoekwoorden?

,
Nieuwste marketinggeheim: short tail vs long tail Wens je graag het aantal bezoekers op je website te verhogen? Dan is het een goed idee om je eens te verdiepen in short tail vs longtail zoekwoorden.

De ideale meta description voor Google

De meta description is de korte omschrijving van de inhoud van de pagina die je in de zoekresultaten kan zien. Elke pagina moet zijn eigen, unieke omschrijving hebben. De meta description wordt in de zoekmachine onder de titel van de pagina weergegeven zoals op onderstaand voorbeeld te zien is.

De nieuwe update van Google: Google Fred

,
Op veel websites is sinds 8 maart het organisch zoekverkeer zwaar door elkaar geschud. In hun statistieken zien sommigen plotse stijgingen, anderen aanzienlijke dalingen. De oorzaak is de nieuwste update in het Google algoritme: Google Fred.

Effectiviteit van campagnes meten met een UTM code

Online marketing campagnes uitvoeren heeft als voordeel dat je alles kan meten, dit in tegenstelling tot offline marketing. Met behulp van een UTM code kan je in Google Analytics nagaan wat een campagne voor jouw bedrijf heeft opgebracht.

Verandering in de advertenties in Google

Vanaf 19 februari 2016 heeft Google bevestigd dat ze enkel nog advertenties bovenaan en onderaan op de zoekresultatenpagina’s tonen. Voor 19 februari werden er in België bovenaan altijd 3 advertenties getoond. Ook dit is voortaan anders. Er worden bovenaan nu 4 in plaats van 3 advertenties getoond. Dit wil zeggen dat organische zoekresulaten die hun toppositie bereiken door SEO toe te passen, steeds minder in de kijker staan. Door de wijziging zullen zoekresultaten op mobiele toestellen en op desktop steeds meer op elkaar lijken.

Waarom Google+ interessant is voor bedrijven

Google + als persoonlijk social media kanaal is niet zo interessant maar voor bedrijven is dit anders. Zo heeft een Google+ pagina voor bedrijven een groot voordeel: wanneer je een Google+ pagina hebt, kan je een ‘Google Mijn Bedrijf’ pagina aanmaken.

Schadevergoeding voor het gebruik van afbeeldingen

Je kent het wel: je zoekt een mooie afbeelding voor je website en je maakt gebruik van die ene foto die je op Google gevonden hebt. Ook als staan al deze foto’s open en bloot online, toch zijn ze meestal onderworpen aan het auteursrecht. Het is mogelijk dat je enkele weken nadien een mail of brief ontvangt van de intellectuele eigenaar met de vraag om een schadevergoeding te betalen. Hoe zit dat nu precies, moet je dit betalen?

Google geeft voorrang aan ‘mobiel friendly’ websites

,
Vanaf 21 april 2015 gaat Google websites die ‘mobile friendly’ zijn voorrang geven. Ze gaan de mobielvriendelijkheid van je website nagaan. De score die je van Google krijgt zal bepalen op welke plaats je website verschijnt in de mobiele zoekresultaten. Als je geen mobiele website hebt, zal je waarschijnlijk bezoekers verliezen.

Het belang van een gebruiksvriendelijke website

,
Als je een eigen bedrijf hebt, dan is een website van groot belang. Tegenwoordig gebeurt immers alles over het internet en kun je al gauw niet meer zonder website. Net als een eigen winkel, kan een website ook beschouwd worden als een stukje vastgoed, dat met de tijd groeit in waarde. Maar niet alle websites zijn hetzelfde en er zijn veel factoren die een rol spelen bij de gebruiksvriendelijkheid van een website. Het uiteindelijke doel van je website is natuurlijk om bezoekers te trekken en om te toveren in klanten. Gebruiksvriendelijkheid speelt hierbij en grote rol.