Raad & daad

Lead generation: warme sales-contacten dankzij marketingacties

Wij zijn enorme voorstanders van smarketing! Maar waarom? Marketing en sales combineren en samen aan je bedrijfsdoelen laten werken doet je écht grote stappen voorwaarts zetten. Wist je bijvoorbeeld dat smarketing de ideale manier is om ‘cold calling’ te vermijden en efficiënter aan lead generation te doen?

Video afspelen

Lead generation door het hele team

In elke fase van de customer journey hebben marketing en sales elkaar nodig. In een traditionele benadering van deze reis die de klant aflegt van suspect tot ambassadeur, worden beide expertise of departementen echter nog al te vaak los van elkaar gezien. Marketing is dan verantwoordelijk voor lead generation (en dus voor de transformatie van een suspect tot een prospect), waarna sales het stuur overneemt. 

Wij geloven in een betere, proactieve benadering tot lead generation door hiervoor marketing én sales in te schakelen. Sterker nog: iederéén in het bedrijf moet leads kunnen verzamelen – al blijft het natuurlijk wel aan sales om met die leads aan de slag te gaan, ondersteund door marketing.

Het belang van een warme introductie

De experten van SalesWise zijn altijd op zoek naar een warmte introductie bij prospecten. Via het eigen netwerk aan tafel komen bij potentiële klanten is inderdaad niet alleen aangenamer dan lukraak te moeten bellen naar het onthaal; het doet de succeskansen ook gevoelig toenemen.

Maar natuurlijk lukt het niet altijd om via via bij interessante klanten of bedrijven binnen te raken. Moet je toch ‘koud’ werken, dan loont het om eerst een aantal marketinginitiatieven te lanceren en zo het pad te effenen. Een voorbeeld maakt meteen duidelijk hoeveel potentieel hierin schuilt … 

Smarketing en lead generation: een voorbeeld

Je marketingactie kan bijvoorbeeld vertrekken van een doelgroepbepaling en -segmentatie. De interessante contacten benader je vervolgens met een gepersonaliseerde brief, en voor de absolute topleads spreek je zelfs een video in. Een aantal dagen nadat je je prospecten die marketingboodschappen hebt bezorgd, kan je hen opbellen. Het contact is op dat moment allesbehalve ‘koud’: je komt helemaal anders binnen wanneer je kan inpikken op zo’n oefening en je prospect al getriggerd is door je aanpak!

Check onze gratis whitepaper over smarketing

Benieuwd welke winst de nauwe samenwerking tussen marketing en sales nog zoal oplevert?  
Je leest het in onze gratis whitepaper over smarketing.