Berichten

Effectiviteit van campagnes meten met een UTM code

Online marketing campagnes uitvoeren heeft als voordeel dat je alles kan meten, dit in tegenstelling tot offline marketing. Met behulp van een UTM code kan je in Google Analytics nagaan wat een campagne voor jouw bedrijf heeft opgebracht.

4 tips om je doelgroep te bepalen

,
Wat houdt het woord doelgroep nu eigenlijk in? De definitie van doelgroep kan omschreven worden als een deel van de bevolking waarbij een gedragsverandering zou moeten gebeuren, namelijk jouw product, dienst of merk kopen. Doelgroepen zijn een essentieel onderdeel van elke marketingcampagne. Voor je begint met een website of een marketingstrategie is het belangrijk te weten wie je doelgroep is, want je wil natuurlijk dat je boodschap de juiste mensen bereikt. In deze blog geven we je 4 tips om je doelgroep te bepalen.

Doelen stellen voor je website

Wanneer je als bedrijf een website wilt (laten) bouwen, is het belangrijk om te bepalen wat je met je website wilt bereiken. De doelen die je met je website wilt bereiken, zijn de bepalende factor voor zowel je webdesign als je marketingcampagnes.