Berichten

Een (nieuwe) website starten, hoe begin je er aan?

Online aanwezig zijn is een must! Daarbij is je website hét centrale punt van je online communicatie. Een website is één van de logische stappen die je als ondernemer zet. Toch wordt er vaak niet voldoende nagedacht bij de opbouw van die website.

Er zijn enkele belangrijke zaken die je steeds in het achterhoofd moet houden wanneer je wil starten met een (nieuwe) website:

  • Het doel van je website
    Wat wil je met je website bereiken? Wil je een puur informatieve website opstarten, wil je dat mensen jou gaan contacteren of offertes opvragen of kies je voor een webshop waarbij je zoveel mogelijk wil verkopen? Dit is het allerbelangrijkste voordat je van start gaat. Vaak wordt er vanuit een designperspectief naar een website gekeken en kiezen ondernemers voor een website die er heel mooi uitziet. Dat is niet de juiste manier om te starten, je website moet gericht zijn op het doel dat je wil verwezenlijken. Een doelgerichte website levert je veel meer op dan een ‘mooie’ website, je wil tenslotte omzet bereiken.
  • Denk vanuit je klant
    Communiceer op je website vanuit je klant. Dat wil zeggen dat je vakjargon, indien je doelgroep die termen niet begrijpt, beter achterwege laat en kiest voor heldere, duidelijke taal waar je doelgroep zich wel in herkent.
    Denk altijd aan je klanten bij het schrijven van teksten en leg de focus op de oplossing die jouw product(en) of dienst(en) bied(en)(t). Dit zal potentiële klanten sneller overtuigen dan simpelweg je producten of diensten op te sommen. (What’s in it for me?)

Een goede website die gericht is op je doel en vanuit je klant hoeft helemaal niet duur te zijn. Let wel steeds op de prijs-kwaliteit verhouding. Wanneer je website gefocust is op je doel en opgebouwd is vanuit je klant, heb je de investering van je website zo weer terugverdiend.

Wil jij graag starten met een website? Wij kunnen je helpen! Contacteer ons.

Het belang van online aanwezigheid

Vorige week gingen we naar een Unizo event. Daar bleek dat er nog steeds veel bedrijven zijn, zowel KMO’s als zelfstandigen, die online niet aanwezig zijn. Ze hebben vaak ook geen idee hoe om te gaan met social media, content marketing, bloggen, e-commerce, e-mailmarketing,…

Vandaag is het meer dan ooit belangrijk om online aanwezig te zijn. Niet online aanwezig zijn komt overeen met niet langer concurrentieel zijn. Voor de gemiddelde onderneming is een website nog altijd het belangrijkste digitale kanaal.

Waarom is online aanwezigheid zo belangrijk?

  1. Door online afwezig te zijn, verlies je klanten.

Mensen gaan zich steeds meer en meer informeren via het internet, alvorens ze overgaan tot een aankoop. Dagelijks worden er in Google meer dan 4 miljard zoekopdrachten uitgevoerd. Als je online niet aanwezig bent en je concurrenten wel, dan zal je waarschijnlijk verliezen omdat jij niet tussen de zoekresultaten staat, en je concurrent wel.

  1. Online aanwezig zijn heeft een impact op je imago

Een onderneming die vandaag niet online is, wordt vaak als onprofessioneel beschouwd. Mensen willen je contactgegevens, je aanbod, informatie,… op het internet vinden. Een website vormt je online visitekaartje waarmee je potentiële klanten kan aantrekken en overtuigen. Een website heeft voor een onderneming niets als voordelen.

  1. Sociale media kunnen voor een groot bereik zorgen, waardoor je naamsbekendheid stijgt

Dankzij sociale media kan je enorm veel (potentiële) klanten bereiken. Wanneer je een goede strategie toepast zal je naamsbekendheid strijgen dankzij sociale media. Het is een ideaal medium om persoonlijk contact te hebben met je fans.

  1. Steeds meer Belgen kopen online

Leent je product de mogelijkheid om online aangeboden te worden? Denk dan eens na over een webshop. Dankzij een webshop kan je mensen bereiken die in je fysieke winkel nooit zouden komen omwille van bijvoorbeeld een te grote afstand,… Zonder je webshop zouden ze je niet kennen.

  1. Reviews zijn vaak een bepalende factor

Vaak zijn er online veel reviews te vinden. Ze zijn belangrijk voor zowel de onderneming als voor de lezers, want ze kunnen potentiële klanten overtuigen. Reageer altijd op negatieve reviews. Wanneer je online niet aanwezig bent, zie je de negatieve reviews hoogstwaarschijnlijk niet, waardoor je er ook niet op kan reageren. Wanneer je reageert toon je dat je betrokken bent bij je klanten.

Ben je online nog niet aanwezig? Het is belangrijk dat je vandaag nog actie onderneemt. Wanneer je meer informatie wil over online aanwezigheid of over de verschillende digitale kanalen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

 

Big Data is booming

Wat is Big Data?

Door de digitalisering van de maatschappij ontstaat er een enorme groei aan data (gegevens en informatie over consumenten). De belangrijkste drijfveren hiervoor zijn sociale media en mobiele apparaten. Van alle data ooit ter wereld is 90% de afgelopen 2 jaar gecreëerd.

Dankzij sociale media en mobiele apparaten weten we elke seconde meer en meer over miljoenen klanten. Wie zijn ze, waar wonen ze, waar houden ze van, wat doen ze,… Big data bevat al deze gegevens. Je kan ze onmiddellijk real-time raadplegen, op een ongestructureerde manier. Demografie, gedrag, attitude,… alle data staan door elkaar en zijn afkomstig van verschillende bronnen (Youtube, Facebook, Twitter,…). Deze schat aan informatie vraagt een heel andere aanpak dan traditionele data, waarbij de gegevens gestructureerd in één document staan. Traditionele data zijn de basisgegevens over klanten zoals bijvoorbeeld naam, adres, leeftijd, woonplaats enz. Een voordeel van Big Data is dat het veel meer gegevens bevat dan de traditionele data.

Waarom Big Data gebruiken?

Momenteel wordt amper 12% van alle data die bedrijven verzamelen ook effectief gebruikt. Dit komt omdat er heel veel data beschikbaar is. Big Data vormt een meerwaarde voor bedrijven. Het biedt mogelijkheden aan om je als bedrijf te verdiepen in nieuwe relaties en trends. Zo kan het je helpen met het verbeteren van de klanttevredenheid, campagnes kunnen gerichter plaatsvinden, …

Om met Big Data aan de slag te gaan is het belangrijk om alle data eerst te categoriseren. Niet alle data is altijd even bruikbaar. Afhankelijk van het online doel dat je nastreeft moet de juiste data geanalyseerd en ingedeeld worden in segmenten. Door op een efficiënte manier om te gaan met Big Data zal je conversie en customer engagement verhogen en je online relevantie zal vergroten. Het is dus een must om Big Data op een efficiënte manier te gebruiken!

Wat is website optimalisatie?

Tips voor een betere website optimalisatie

Wanneer er gesproken wordt over website optimalisatie denken veel mensen aan SEO. Hoewel dit belangrijk is voor de vindbaarheid van een website in de resultaten van Google, is dit niet hetzelfde als website optimalisatie. Het is zoekmachine optimalisatie. Deze twee zaken moet gescheiden geworden, want als je enkel een website gaat verbeteren voor Google, dan zullen bezoekers en potentiële klanten niet geconverteerd worden omdat de website niet gebruiksvriendelijk is. In plaats daarvan is de website zoekmachinevriendelijk. En zoekmachines kopen geen producten op je website, of melden zich niet aan voor nieuwsbrieven. Het is dus belangrijk dat je een website duidelijk en overzichtelijk opzet voor bezoekers.

Wat houdt website optimalisatie precies in?

Dat een website makkelijk te navigeren is, is voor je potentiële klanten noodzakelijk. Zodra iemand op een website komt wil deze persoon direct zien wat hij moet doen, en wat er allemaal op de website gedaan kan worden. Hierbij is het vooral van belang dat de website op een heldere manier ingericht is. Het doel van website optimalisatie is om de belangrijkste informatie van een website in één oogopslag duidelijk te maken aan bezoekers. Hiervoor kun je een call-to-action button toepassen, dit is een knop die goed zichtbaar is, zodat je de bezoekers duidelijk maakt dat ze er op kunnen klikken. Hiermee kunnen bezoekers zich aanmelden voor een nieuwsbrief, of een product kopen met extra korting – je kan er van maken wat je zelf wilt.

Gebruiksvriendelijkheid zorgt voor meer conversie optimalisatie

Converteren houdt in dat bezoekers van je website omgezet worden in (potentiële) klanten. Dit gebeurt natuurlijk wanneer de bezoeker iets koopt, maar een conversie kan ook inhouden dat de bezoeker zich aanmeldt voor een nieuwsbrief. Door je website te optimaliseren kun je een pad maken die bezoekers leidt tot een aankoop of aanmelding. Dit doe je door de navigatie binnen je website gebruiksvriendelijk te maken, zodat de usability verhoogd wordt. Als een website fijn is om doorheen te klikken, dan zijn bezoekers ook eerder geneigd om vaker terug te komen. Wanneer een website een rommeltje is, komen ze één keer en daarna nooit meer. Door je website kwalitatief te optimaliseren kun je dit vermijden, en zal je dus meer producten gaan verkopen.

Conversie optimalisatie is niet voor iedere website hetzelfde. Verschillende producten hebben verschillende doelgroepen, die allemaal op een andere manier geconverteerd dienen te worden. Daarom is onderzoek doen altijd belangrijk. Als je weet wie je doelgroep is, en welke websites deze doelgroep goed converteren, kun je je aan bepaalde richtlijnen houden. Een bekende website waaraan veel aandacht is besteedt aan optimalisatie, is bol.com. Bekijk deze website eens goed. Je zult zien dat er op de homepage direct kortingen en aanbiedingen zichtbaar zijn, zonder dat je hoeft te scrollen. Het is meteen duidelijk wat je krijgt, en je kunt eenvoudig beginnen met het navigeren door de verschillende categorieën.

Kortom, voor een effectievere en efficiëntere website, is optimalisatie zeer belangrijk. Bezoekers moeten op een gebruiksvriendelijke manier kunnen navigeren door de verschillende pagina’s, zodat je ze gemakkelijker kan converteren naar klanten. De usability van je website verbeteren speelt hierin een grote rol. Dus, optimaliseer je website niet alleen voor de zoekmachines, maar ook voor je bezoekers!

Trends in storytelling marketing

Doorheen de vorige blogs rond storytelling marketing werd het begrip duidelijk. We gaan nu wat dieper in op de belangrijkste evoluties en trends in storytelling. Lees verder en ontdek 5 trends die je zeker van pas komen!

Hashtag storytelling marketing

De rol van social media in het dagelijks leven wordt groter. Dit biedt bedrijven heel wat nieuwe mogelijkheden. Social media omvatten heel wat kanalen die helpen om jouw verhaal te verspreiden. Facebook, Twitter en Pinterest worden elk op hun manier ingezet om het verhaal zo goed mogelijk over te brengen naar de doelgroep. Dat brengt ons meteen bij een groot voordeel van deze social media: De doelgroep kan  zeer specifiek getarget worden.

Bouw verder op je eerdere verhaal

Om de impact te vergroten gaan bedrijven hun verhaal steeds uitbreiden. Dit hoeft niet in één campagne, maar kan meerdere jaren in beslag nemen. Het karakter en de invulling blijven ongeveer dezelfde. Het is enkel de boodschap die op een ander aspect zal focussen. Het doel van de campagnes is om herkenbare karakters neer te zetten. In Nederland is Harry al enkele jaren te zien op tv als de sympathieke medewerker van Albert Heijn. Zijn staat van dienst komt de geloofwaardigheid van de spot ten goede.

Ook in België is deze techniek aanwezig. Denk maar aan De schonen hoek van Dash. Waarin we  het leven van Marcel en Rita volgen. Elke ‘aflevering’ eindigt met een probleem of benarde situatie waaruit Marcel zich moet zien te redden. De continuïteit van deze campagne maakt het voor de kijker eenvoudiger om de boodschap op te nemen.

Storytelling marketing versus public relations

 Goede storytelling marketing wordt  meer en meer een onderdeel van klassieke public relations. Onder PR verstaan we: ‘het stelselmatig bevorderen van wederzijds begrip tussen een goed imago’. Vooral in het scheppen van een goed imago speelt storytelling marketing een belangrijke rol. Een marketingverhaal dat aanslaat kan enorm veel earned media opleveren. Een perfect voorbeeld hiervan is de eindejaarscampagne van WestJet. De boodschap die moest overgebracht worden was: wij doen er alles aan om onze passagiers zoveel mogelijk te geven op vlak van service. Dit werd vertaald in een hartverwarmend filmpje dat de wereld rondging. Wat is er beter voor een merk dan de hele wereld die met een goed gevoel naar jouw merk kijkt ?

Visuele storytelling

Met de opkomst van de smartphones beschikt elke gebruiker over een apparaat om kwaliteitsvolle foto’s te bekijken en te maken. Het visuele aspect van marketing wordt veel meer uitgespeeld. Aantrekkelijke fotocollecties of grafisch sterke videofragmenten zullen sneller opgepikt worden. Instagram is voor bedrijven een zeer handige tool. De visuele mogelijkheden van het platform zijn bijzonder groot. Zowel grote bedrijven (Nike of Ben & Jerry’s) alsook heel kleine bedrijven (Yoghurtmaker) kunnen hiermee visueel sterk uit de hoek komen.

Parallax-storytelling

Wanneer een marketingverhaal online geplaatst wordt is het belangrijk dat de bezoeker zo weinig mogelijk moet klikken. Onder welke vorm ook, zorg ervoor dat de doelgroep de content al scrollend kan bekijken. Dit heet parallax-storytelling. Het succes van zogenaamde one page websites kan op deze wijze verklaard worden.

Heb je nog vragen over dit onderwerp? Aarzel dan niet om ons te contacteren.

Webshops: combineer online en offline marketing

E-commerce, het is niet meer weg te denken uit de tegenwoordige tijd. Je kan het niet gekker bedenken of het staat online te koop. Van kleding en accessoires tot grasmaaiers en meubelen. Volgens sommige experts gaat e-commerce de toekomst maken. Webshops communiceren vaak enkel online, omdat dat de plek is waar hun klanten hun aankoop doen. Maar wat blijkt? Ook bij webshops werkt de combinatie online met offline marketing.

Offline communicatie

Offline communicatie is duur zeg je? Absoluut niet. Zorg er gewoon voor dat je het juiste doelpubliek benadert. Als je een webshop hebt, heb je vast en zeker een database met adressen. Dit zijn jouw klanten, dit is jouw doelpubliek. Je weet dus naar wie je een direct mail (in print) kan sturen.

Met een webshop kan je veel met print werken. Zo kan je bijvoorbeeld bij je pakketjes een bedankkaartje, of een kaartje ‘Veel plezier met je nieuwe Uggs’ toevoegen. Dit maakt het krijgen van een pakketje persoonlijker voor je klanten. Je kan natuurlijk ook bij het pakketje een kortingscode voegen voor een volgende aankoop. Omdat je weet welke producten je klanten aankopen, kan je voor hen promoties op maat opstellen. Op deze manier zullen je klanten sneller een volgende bestelling plaatsen.

Je kan natuurlijk ook gewoon apart een brief, kaartje en/of kortingscode sturen. Als er een goede database achter jouw webshop zit, dan weet je wanneer het een tijdje geleden is dat een klant iets aankocht. Zo kan je ook offline een aankoop stimuleren.

Social media

Voor de iets grotere webshops kan het interessant zijn om ook te adverteren via de radio. Hierbij is het belangrijk dat je de domeinnaam van jouw webshop goed communiceert. Heeft jouw domeinnaam een kans op typfouten? Opteer er dan misschien voor om een makkelijk te communiceren domeinnaam te kopen die ook naar jouw webshop leidt.

Bij een webshop mag je social media natuurlijk niet vergeten. Ook dit online kanaal kan je combineren met offline communicatie. Heb je ergens handige tips voor het gebruiken van een product (dit kan via Facebook, Youtube, Pinterest,…)? Zorg er dan voor dat wanneer een klant een product aankoopt, je er een QR-code of een link aan toevoegt die verwijst naar die tips. Dit gaan jouw klanten zeer appreciëren omdat ze dan niet meer moeten opzoeken hoe ze hun product best gebruiken, verzorgen of wassen.

Heb je nog vragen over dit onderwerp? Aarzel dan niet om ons te contacteren.

Klik hier voor 10 tips om je webshop te verbeteren.

Cookies voeden zich met jouw online privacy

Na een halfuurtje online shoppen, is het niet vreemd dat er zo’n 50 cookies zich hebben vastgemaakt aan jouw browsergeschiedenis. Een cookie is een klein bestandje dat wordt opgeslagen op jouw harde schijf. Dit bestandje houdt informatie bij over jouw online gedrag zoals hoe je navigeert, welke pagina’s je bekijkt en hoe vaak je deze pagina’s bezoekt.

Het ontstaan van de cookie

Oorspronkelijk werd een cookie ontworpen als een onschuldig bestand om het leven van een internetgebruiker te vergemakkelijken. De nodige informatie was dan niet afhankelijk van een sessie en kon meteen terug worden bekeken, zelfs na het sluiten van het browser.

Cookies, een bron voor adverteerders

Cookies zijn in het heden lang niet zo onschuldig meer. Ze worden nu gebruikt door adverteerders. Samen met bureaus die gespecialiseerd zijn in het plaatsen, verzamelen en analyseren van deze cookies, gaan de adverteerders op zoek naar een systeem dat perfect bij hun marketingdoelstellingen aansluit.

Elke surfer krijgt een eigen profiel

Of je het nu wil of niet, cookies stellen voor jou een eigen profiel op. Dit profiel bevat gegevens over jouw online gedrag. Blijf je lang op een bepaalde pagina? Navigeer je nogal snel, of eerder traag? Hoe vol is jouw bestelmandje? Cookies registreren het allemaal! Al deze informatie wordt dan verzameld en opgeslagen in databases.

Het gaat zelfs nog verder dan dat! Cookies kunnen ook gekruist worden met andere gegevens van jou die ook op het internet zijn terug te vinden. Zo meten cookies welke taal je het vaakst gebruikt, op welke zoektermen je eerder zocht, zelfs welke creditkaart je regelmatig gebruikt, of je een huisdier hebt of niet, hoe oud je bent en nog vele andere data. Ook deze informatie wordt opgeslagen op jouw profiel, dat er waarschijnlijk nog gedetailleerder uitziet dan jouw Facebookprofiel.

Er bestaan bedrijven die zich specialiseren in zulke kruisende cookies. Ze verzamelen dan alle informatie over surfers, en verkopen deze dan aan adverteerders.

Aanbiedingen op maat

Je vraagt je misschien af waarom adverteerders zo verzot zijn op deze cookies. Wel, via deze cookies kan een adverteerder promoties op maat aanbieden aan zijn surfers. Dankzij alle gedetailleerde profielen weet de adverteerder waar jij interesse voor hebt, wat jouw prijsmarge is en nog veel meer. Op basis van deze gegevens stelt de adverteerder een promotie voor je op die perfect bij jouw past. Kijk maar eens naar de banners die je vindt op het web, vaak promoties die jou wel aanstaan, niet?

Adverteerders kunnen ook gemeen zijn met hun advertenties. Wanneer ze merken dat een surfer meer geld kan spenderen aan iets, gaan ze het aan een duurdere prijs verkopen. Zo betalen gebruikers van een Mac bijvoorbeeld meer aan een vliegtuigvakantie dan gebruikers van een goedkopere PC.

Cookies wissen of blokkeren

Vind je die cookies toch een beetje eng? Vergeet dan niet om ze regelmatig, samen met jouw browsergeschiedenis te wissen. Er bestaat ook een mogelijkheid om cookies te blokkeren, maar dit gaat alleen maar in je nadeel werken aangezien er dan veel websites niet meer beschikbaar voor je zijn.

Wat is hybride marketing?

Hybride marketing is een term die ontstaan is na de vele technologische evoluties in de laatste jaren. Vroeger gebruikte marketeers vooral de traditionale kanalen, zoals radio, tv en print, om hun boodschap  te verspreiden. De laatste jaren hebben we te maken met een enorme technologische vooruitgang. Ook de marketingwereld kon niet achterblijven. Nieuwe kanalen werden ontwikkeld om hun boodschap aan de man te brengen. De komst van nieuwe kanalen betekent echter niet dat de oude niet meer van toepassing zijn. Integendeel, oud en nieuw worden gecombineerd en aangeduid met de term hybride marketing.

Denk maar aan hybride wagens van vandaag. Daarbij wordt de motor aangedreven door zowel de klassieke brandstof en door elektriciteit, een nieuwere vorm van energie. De grootste uitdaging is om de juiste kanalen te selecteren voor een campagne. Bovendien moet de vorm van de boodschap aangepast worden aan elk kanaal maar de essentie moet wel overal dezelfde zijn. Hierin schuilt de grootste uitdaging binnen hybride marketing: zorgen voor een consistente boodschap doorheen de verschillende kanalen.

On- en offline marketing om klant te veroveren

Elke marketingcampagne heeft als uiteindelijke doel om mensen te overtuigen, meer te verkopen. Een hybride marketingconcept verdeelt de focus van de campagne. De doelgroep zal op die manier dieper geraakt worden door de boodschap. On-en offline marketingtools worden ingezet om de consument voor zich te winnen. Een voorbeeld: wanneer je online iets bestelt, zit er bij je pakje een flyer die je korting geeft op een volgende aankoop. De conversie zal hierdoor stijgen. In andere gevallen is de combinatie met social media ook interessant. Het bedrijf krijgt toegang tot zijn doelgroep, kan observeren wat er in die leefwereld gebeurt om zo zijn merk beter af te stemmen op de doelgroep en ze actiever bij het merk te betrekken.

Bedrijven moeten waken over de helderheid wanneer er twee verschillende marketingtechnieken gecombineerd worden. Wanneer hier slordig mee wordt omgesprongen bestaat de kans dat het mensen in de war brengt. Ga er bijvoorbeeld niet van uit dat iedereen een QR code kan scannen. Voorzie in dat geval ook een geschreven URL voor klanten zonder smartphone.  Een zorgvuldig opgestelde hybride marketingcampagne heeft heel wat potentieel. Belangrijk is om nieuwe kanalen te blijven volgen en oude niet uit het oog te verliezen.

Waarom is content marketing zo belangrijk?

Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen zijn niets bijzonders maar ze hebben wel iets gemeen. In beide gevallen word je doelgericht met bepaalde advertenties benaderd. Een niet onbelangrijk resultaat: je bent geïnteresseerd.

Dit heeft een naam: content marketing. Een begrip dat in de marketing wereld enkel aan populariteit wint. De gedachte achter content marketing is ontstaan vanuit o.a. de versnippering van de media en de daarmee gepaarde stijging van het aantal mediakanalen. Er zijn simpelweg meer kanalen en meer adverteerders die om de aandacht van de consument vragen. Er moet worden gezocht naar een manier om de consument efficiënter te bereiken.

Het belang van content marketing valt niet te onderschatten. Het doel? Publiceren van inhoud met als doel een relatie aan te gaan met nieuwe klanten en/of de relatie met bestaande klanten te onderhouden.

Bij content marketing moet je als bedrijf eerst iets aan je klanten (content: blogs, video’s, etc.) geven en prospecten. Dan pas kan je iets terugkrijgen/nemen. Klanten zijn de beste verkopers, dus laten we de rol van mond-aan-mond reclame niet vergeten in deze digitale wereld.

Een effectieve, vernieuwende en creatieve content marketing strategie kan heel wat bereiken:

1. Creëer herkenning/bekendheid (awareness): Laat je doelgroep weten waarvoor je staat, welke diensten je aanbiedt en wat de voordelen daarvan zijn.

2. Differentiatie (thought leadership): Je moet je onderscheiden in je branche. Dit kan je doen door je (potentiële) klanten kennis te laten maken met wie je bent, wat je weet, hoe je omgaat met je klanten, etc.

3. Branding: Hoe wilt je als merk gezien worden? Hoe wil je je als merk positioneren?

4. Leadgeneratie: Gebruik content om in contact te komen met potentiële klanten door gegevens te verzamelen.

5. Relaties aanhouden, behouden en onderhouden: Focus je op een langdurige relatie met je klanten. Je waardeert ze door kennis met hen te delen en hun behoeften te verzamelen. Je klanten tonen hun waardering door weder aankopen te doen,  feedback te geven voor productverbetering en natuurlijk door mond-aan-mond reclame.

Tot slot willen we jullie graag de content marketing trends voor 2014 meegeven:
1. Alle content moet via verschillende platformen (print, web, tv, smartphone, tablet,…) toegankelijk zijn, met andere woorden “multiscreen is the way to go”

2. In 2014 zal maar liefst 92% van de marketeers content marketing gebruiken.

3. En niet onbelangrijk, content marketing creëert nieuwe posities. Steeds meer bedrijven zullen nieuwe jobs creëren die zich enkel op content focussen.