Berichten

Google Home - communicatietrends

Wat zal 2019 brengen voor je bedrijf? [Communicatietrends 2019]

Wanneer 2019 nog in zijn kinderschoenen staat, geven wij jou alvast enkele communicatietrends mee voor 2019 waar je als bedrijf op kan inspelen. Van technische trends tot marketing trends: 2019 wordt een topjaar!

Een (nieuwe) website starten, hoe begin je er aan?

Online aanwezig zijn in 2017 is een must! Daarbij is je website hét centrale punt van je online communicatie. Een website is één van de logische stappen die je als ondernemer zet. Toch wordt er vaak niet voldoende nagedacht bij de opbouw van die website.

Het belang van online aanwezigheid

,
Vorige week gingen we naar een Unizo event. Daar bleek dat er nog steeds veel bedrijven zijn, zowel KMO’s als zelfstandigen, die online niet aanwezig zijn. Ze hebben vaak ook geen idee hoe om te gaan met social media, content marketing, bloggen, e-commerce, e-mailmarketing,…

Big Data is booming

Door de digitalisering van de maatschappij ontstaat er een enorme groei aan data (gegevens en informatie over consumenten). De belangrijkste drijfveren hiervoor zijn sociale media en mobiele apparaten. Van alle data ooit ter wereld is 90% de afgelopen 2 jaar gecreëerd.

Wat is website optimalisatie?

Wanneer er gesproken wordt over website optimalisatie denken veel mensen aan SEO. Hoewel dit belangrijk is voor de vindbaarheid van een website in de resultaten van Google, is dit niet hetzelfde als website optimalisatie. Het is zoekmachine optimalisatie. Deze twee zaken moet gescheiden geworden, want als je enkel een website gaat verbeteren voor Google, dan zullen bezoekers en potentiële klanten niet geconverteerd worden omdat de website niet gebruiksvriendelijk is. In plaats daarvan is de website zoekmachinevriendelijk.

Trends in storytelling marketing

Doorheen de vorige blogs rond storytelling marketing werd het begrip duidelijk. We gaan nu wat dieper in op de belangrijkste evoluties en trends in storytelling. Lees verder en ontdek 5 trends die je zeker van pas komen!

Webshops: combineer online en offline marketing

E-commerce, het is niet meer weg te denken uit de tegenwoordige tijd. Je kan het niet gekker bedenken of het staat online te koop. Van kleding en accessoires tot grasmaaiers en meubelen. Volgens sommige experts gaat e-commerce de toekomst maken. Webshops communiceren vaak enkel online, omdat dat de plek is waar hun klanten hun aankoop doen. Maar wat blijkt? Ook bij webshops werkt de combinatie online met offline marketing.

Cookies voeden zich met jouw online privacy

Na een halfuurtje online shoppen, is het niet vreemd dat er zo’n 50 cookies zich hebben vastgemaakt aan jouw browsergeschiedenis. Een cookie is een klein bestandje dat wordt opgeslagen op jouw harde schijf. Dit bestandje houdt informatie bij over jouw online gedrag zoals hoe je navigeert, welke pagina’s je bekijkt en hoe vaak je deze pagina’s bezoekt.

Wat is hybride marketing?

Hybride marketing is een term die ontstaan is na de vele technologische evoluties in de laatste jaren. Vroeger gebruikte marketeers vooral de traditionale kanalen, zoals radio, tv en print, om hun boodschap te verspreiden. De laatste jaren hebben we te maken met een enorme technologische vooruitgang. Ook de marketingwereld kon niet achterblijven. Nieuwe kanalen werden ontwikkeld om hun boodschap aan de man te brengen.

Waarom is content marketing zo belangrijk?

Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen zijn niets bijzonders maar ze hebben wel iets gemeen. In beide gevallen word je doelgericht met bepaalde advertenties benaderd. Een niet onbelangrijk resultaat: je bent geïnteresseerd.