Berichten

Facebook Watch: wat is het?

Facebook gaat de concurrentie aan met YouTube. Ondertussen weten we wel dat video steeds belangrijker is en ook door meer en meer bedrijven met succes werkt. Ook Facebook speelt hier graag verder op in met hun nieuwe functie: Facebook Watch.

LinkedIn marketing: 9 social selling tips

LinkedIn is de ideale plaats om aan B2B-marketing te doen. Met meer dan 500 miljoen leden zorg je er best voor dat jouw bedrijf aanwezig is op dit online kanaal. Enkel een LinkedIn-pagina hebben voor jouw bedrijf is echter niet voldoende. Begin alvast met deze 9 social selling tips te lezen en verkoop zonder effectief te verkopen.

Aantrekkelijke afbeeldingen maken voor social media

Content verzamelen voor social media is niet altijd eenvoudig en vraagt veel tijd en kennis om jouw imago juist over te brengen op social media kanalen. Zelfs zonder kennis van Photoshop of InDesign kan je al zeer mooie afbeeldingen maken voor social media zoals Facebook of Instagram want een beeld zegt veel meer dan 1000 woorden. Hieronder geven we enkele gebruiksvriendelijke tools die je gratis kan gebruiken. 

Instagram Stories: interessant voor bedrijven?

Verhalen op Instagram of Instagram Stories: vele bedrijven vragen zich af of dit interessant is voor hun? Tuurlijk, antwoorden wij dan! Zowel zelfstandigen, kmo's als grotere bedrijven kunnen voordeel halen uit het delen van verhalen op Instagram. Je blijft op de radar van je fans, je toont exclusieve beelden en creëert interactie. Wij leggen je uit hoe je dit best aanpakt en wat de diverse mogelijkheden zijn.

Instant messaging marketing als servicekanaal

,
Instant messaging, direct messaging of privé-berichten: het wordt steeds meer en meer gebruikt als servicekanaal. Instant messaging marketing is in opmars bezig en als bedrijf is het belangrijk om te weten wat de mogelijkheden zijn om een betere service te kunnen bieden aan jouw klanten.

Reageren en leuk vinden als Facebook Pagina?

We krijgen vaak de vraag: moeten wij als Facebook pagina van een bedrijf andere pagina's leuk vinden? Daar antwoorden wij volmondig JA op! Like andere pagina's en reageer gerust op relevante berichten als bedrijf. Uiteraard moet dit professioneel gebeuren maar hoe? Lees hier waarom dit interessant kan zijn voor jouw bedrijfspagina.

Nieuwe Instagram functie: Vrienden zien wanneer je voor het laatst online was

Sinds kort heeft Instagram er een nieuwe functie bij gekregen. Door de overname van Facebook groeit Instagram steeds meer en meer in zijn mogelijkheden. Zo kan je sinds kort zien wanneer iemand voor het laatst online geweest is en dus actief was.

Interactie aangaan met jouw social media fans

Met de opkomst van social media werd marketing plots meer tweerichtingsverkeer. Klanten kunnen communiceren met bedrijven op verschillende manieren via Facebook, Instagram of via andere kanalen. Het is belangrijk om niet enkel promoties, acties of informatie over je bedrijf te posten. Een social media kanaal is niet voor niks een communicatiekanaal waarbij interactie centraal staat.

Lead generation via LinkedIn

LinkedIn is het sociale media platform bij uitstek voor B2B. Steeds meer en meer bedrijven nemen dit kanaal op in hun communicatiestrategie. Maar hoe kan je nu exact ervoor zorgen dat LinkedIn meer waarde geeft aan jouw bedrijf? Wij geven enkele tips om aan lead generation te doen via LinkedIn.

Facebook Live gebruiken in jouw marketingstrategie

We weten ondertussen al dat video een krachtige tool is geworden via social media maar ook Facebook Live kan je gebruiken in jouw social media strategie. In naam van jouw bedrijf live gaan op Facebook zorgt voor interactie en ook hier zijn verschillende mogelijkheden om dit in jouw strategie te verwerken. Maar hoe gebruik je dit best? En wat heb je als bedrijf te vertellen aan jouw fans?

Functie om Facebook links te bewerken is verwijderd!

Elke Facebook-gebruiker heeft het ondertussen gemerkt. De functie om de tekst bij jouw link-berichten te bewerken is verwijderd! Facebook heeft dit onlangs aangekondigd om één welbepaalde redenen. Wat kan je hier als marketeer aan doen en hoe moet het nu verder?

Snapchat als marketinginstrument

Snapchat is een relatief jong social media kanaal dat een zeer sterke opgang kent. Het is immens populair bij jongeren. Dit kanaal als marketinginstrument is dus enkel aan te raden wanneer je doelgroep uit jongeren en jongvolwassen bestaat. Er zijn nog niet veel cijfers en data over snapchat bekend.