Berichten

Betere productpagina’s op jouw webshop

Het is belangrijk dat een webshop zeer gebruiksvriendelijk is opgebouwd. Maar hoe zorg je er nu voor dat jouw productpagina’s ook leiden tot meer conversies? Wij geven jullie enkele eenvoudige tips om jouw productpagina’s te verbeteren.

Tips tot meer conversie

  • vermeld informatie i.v.m. de voorraadstatus en de levertijden
  • zorg dat je meteen alle kosten vermeldt zodat bezoekers geen onverwachte verrassingen tegenkomen bij het afrekenen
  • goede productfoto’s of filmpjes: hoe mooier het beeld, hoe meer kans op conversie
  • zet je voordelen of USP’s in de kijker: waarom moeten bezoekers voor jouw webshop kiezen en niet die van de concurrent? Dit is vooral belangrijk bij retailers die exact hetzelfde product aanbieden als jouw concurrent
    coolblue_webshop2
  • communiceer duidelijk wat de betaalmogelijkheden zijn
    coolblue_webshop4
  • zorg dat er productreviews beschikbaar zijn
    coolblue_webshop3
  • geef zelf de pluspunten van het product en durf ook minpunten te vermelden
    coolblue_webshop
  • creëer schaarste van jouw product

Deze eenvoudige zaken mogen zeker niet ontbreken aan jouw webshop. De afbeeldingen zijn telkens voorbeelden van de webwinkel Coolblue.

Formulieren via HTTP-websites worden onveilig volgens Google Chrome

Google Chrome is één van de grootste internetbrowsers die over de hele wereld gebruikt wordt. Vanaf oktober 2017 zal jouw website met formulieren als onveilig beschouwd worden als jouw website geen HTTPS-verbinding heeft. Het is dus tijd om actie te ondernemen als je nog werkt met een HTTP-verbinding!

Wanneer jouw website geen SSL-certificaat heeft en dus een HTTP-verbinding is, zal jouw website volgens Google als onveilig beschouwd worden. Bezoekers die formulieren proberen invullen op jouw website zoals een contactformulier zullen vanaf oktober een melding ontvangen. Deze melding vertelt bezoekers dat deze website mogelijk niet veilig is. Dit kan zeer negatief zijn voor jouw onderneming en ervoor zorgen dat je mogelijke klanten verliest.

Actie nodig!

Om jouw websitebezoekers veilig te laten surfen, is het aangeraden om snel over te stappen naar een HTTPS-verbinding. Google probeert al langer het web te overhalen om over te stappen naar HTTPS, de ‘veilige’ versie van HTTP. HTTPS zorgt voor een veilige verbinding, waardoor de data die worden verstuurd via die verbinding niet onderschept kunnen worden door derden. Dat betekent dat je bijvoorbeeld je kredietkaartgegevens veilig kunt ingeven op een HTTPS-pagina. Zeker voor webshops is het aangeraden om enkel te werken met een HTTPS-verbinding.

Neem contact met ons op voor meer informatie over deze HTTPS-verbinding.

Tips om de klantenservice van jouw webshop te verbeteren

Je klantenservice kan jouw webshop maken of kraken. Zorg ervoor dat klanten een goede ervaring hebben met jouw klantenservice. Niets is zo vervelend als een klantendienst die niet antwoordt of onvriendelijk reageert. Hoe zorg je nu voor een goede klantenservice die dan ook nog eens een belangrijk voordeel kan worden van jouw webwinkel?

Vraag en antwoord

Verwerk op jouw website enkele algemene vragen die elke klant zich wel eens kan afvragen. Hoe lang is de levertijd? Wat moet ik doen als ik het product wil retourneren? Welke betaalmogelijkheden zijn er? Hoe voeg ik een kortingscode in? Dit zijn allemaal algemene vragen waar je het antwoord eenvoudig van kan vermelden op jouw webshop.

Hoe mogen klanten jou contacteren in verband met de webshop?

Eerst en vooral moet je zelf nadenken hoe je wilt dat klanten jou bereiken. De meeste webshops werken met verschillende mogelijkheden van e-mail tot telefonisch. Wanneer je een telefoonnummer opgeeft, komt het professioneler over om een vaste telefoonnummer te geven en geen mobiele telefoon. Voor klanten kan het ook handig zijn om te weten wat de openingsuren zijn van de klantendienst. Kan men ook terecht voor vragen in het weekend? Verder vermeld je best hoe lang het duurt vooraleer de klant antwoord krijgt. Zo verwachten klanten niet meteen een antwoord als het tot 2 dagen kan duren. Door te werken met een live chat, kunnen ook zo klanten vragen stellen over jouw webwinkel. Let wel op dat dit niet het enige kanaal mag zijn waar gecommuniceerd wordt.

Elke mail of vraag is een mogelijke klant. Daarom is het belangrijk om bij elke mail een goede service bieden. Deze service kan je later ook uitspelen als USP voor jouw webwinkel. En denk eraan, tevreden klanten keren terug. Geef ze dus een goed gevoel bij jouw klantenservice!

Instagram Shopping – Instagram krijgt een koop knop

Dat de populariteit van Instagram stijgt, is niets nieuw. In december 2016 had Instagram wereldwijd 600 miljoen actieve leden. De app heeft sinds november een nieuwe functie getest, die ze binnenkort voor het grote publiek toegankelijk wil maken. Het gaat om ‘Instagram Shopping’. Instagram wil een winkeloptie toevoegen aan foto’s, een soort van koop knop. Zo kunnen gebruikers kleding, juwelen en cosmetica makkelijk online kopen.

Bedrijven kunnen foto’s plaatsen op instagram met een ‘tap to view-knop’ in de linkerbenedenhoek van de foto. Volgers en geïnteresseerden kunnen door op de knop te klikken, ontdekken wat de prijs van het product is en hoe ze het kunnen bestellen. Als ze klikken op ‘shop now’, dan worden ze meteen doorgeleid naar de detailpagina van het product op de website van de aanbieder. Daar kunnen ze het product onmiddellijk bestellen.

Daarnaast werkt Instagram ook aan de statistieken, zodat bedrijven nadien ook kunnen zien hoe vaak er geklikt is op de ‘koop knop’ en wat het hen precies heeft opgeleverd.

Zoals we in een eerder blogbericht al vermeld hebben, zijn er bij Pinterest nu al ‘buyable pins’. De nieuwe koop knop die Instagram gaat toevoegen aan de applicatie betekent dus rechtstreekse concurrentie voor Pinterest. Het succes van de buyable pins op Pinterest is niet zo groot als men verwachtte, misschien dat Instagram Shopping de verwachtingen wel inlost…

 

EAN codes aanvragen

Wanneer je je producten wil aanbieden op een verkoopsplatform zoals bijvoorbeeld bol.com heb je een EAN code nodig voor je producten. Zonder deze code kan je je producten niet online plaatsen.

EAN staat voor European Article Number. Het is een barcode met een uniek identificatienummer. Elke code wordt maar één keer uitgebracht om zo een product te identificeren. Voor elk product is er een unieke EAN code nodig.

Dankzij deze codes kan je geïmporteerde goederen of zelfgemaakte goederen online aanbieden. Met een EAN code kan je je producten dus zowel online als in de winkel, nationaal en internationaal verkopen.

Een EAN code kan je voor al je producten aanvragen, behalve voor boeken, tijdschriften en farmaceutische producten. Deze producten gebruiken andere codes.

Hebben je producten geen EAN code?

Je kan makkelijk zelf online EAN codes aanvragen. Hiervoor zijn er verschillende websites. Je kan kiezen tussen verschillende pakketten. Dit is onder andere afhankelijk van de grootte van je assortiment.

Websites waar je een code kan aanvragen:

Het verschil tussen deze 2 websites is dat je op de website van GS1 ook EAN codes kan aanvragen voor een fysieke winkel. Wanneer je door middel van deze codes je voorraad wil beheren moet je je codes aanvragen op deze website. Om enkel online te kopen is dit niet nodig en kan je de codes ook kopen op ean-barcode.nl. Op deze website zijn de codes goedkoper en moeten er geen startkosten en abonnementskosten betaald worden. Afhankelijk van wat jij met je EAN code wil doen kan je kiezen tussen deze 2 websites.

Producten verkopen/aankopen op Pinterest

Pinterest is een populair kanaal bij vrouwen die geïnteresseerd zijn in mode, interieur, design, lifestyle en kunst. Op dit kanaal ontdek je meestal exclusieve zaken die je graag wilt kopen, maar je kan ze meestal nergens vinden. Daar komt binnenkort verandering in met de “Buyable Pins”.

“Buyable Pins” zijn items waar een button “koop nu” bij komt te staan. Zo kunnen gebruikers van Pinterest producten aankopen in enkele stappen, zonder dat ze hiervoor de applicatie moeten verlaten. Deze buyable pins komen er eerst voor Iphone en Ipad. Later zijn ze ook beschikbaar via Android en op je desktop.

Met de blauwe prijs bij het artikel kan je nagaan of iets al dan niet te koop is. Wanneer er bij een item een blauwe prijs vermeld staat, kan je dit artikel rechtstreeks via de applicatie kopen.

Wat kost het om op Pinterest te kopen/verkopen?

Er zijn geen kosten voor de verkopers of kopers aan verbonden.

Pinterest wil geld verdienen door producten bovenaan te laten verschijnen. Concreet: wanneer je als verkoper wil dat je product bovenaan in de lijst komt te staan en zo vaak wordt weergegeven, dan moet je betalen.

Momenteel kan je enkel je producten aanbieden op Pinterest wanneer je gebruik maakt van het verkoopplatform Shopify of Demandware. Pinterest gaat nog werken aan de integratie met meerdere platformen in de toekomst. Wanneer je geïnteresseerd bent om Buyable Pins aan te bieden, dan kan je jezelf hier inschrijven voor de wachtlijst. Pinterest laat je weten wanneer Buyable Pins beschikbaar zijn voor jouw platform.

Veel mensen gebruiken Pinterest op hun smartphone. Om die reden zijn de functies van “buyable pins” aangepast aan mobiele toestellen. Er kan makkelijk betaald worden met Apple Pay of met een kredietkaart.

Pinterest is in de eerste plaats een kanaal om producten te ontdekken en om geïnspireerd te worden. Met deze nieuwe functie kunnen er vanaf nu ook makkelijk aankopen verricht worden. Dit zal veel gebruikers van Pinterest ongetwijfeld gelukkig maken.

Facebook inschakelen voor je webshop

Social media gebruiken voor een webshop zorgt voor meer naamsbekendheid en interactie met (potentiële) klanten. Wanneer je doelgroep actief is op Facebook is het zeker een aanrader om met je webshop aanwezig te zijn op Facebook. In deze blog geven we je enkele tips om Facebook in te zetten voor je webshop.

  1. Zorg voor een herkenbare profielfoto

Wanneer je besluit om een Facebookpagina aan te maken voor je webshop, dan moet je zorgen voor een herkenbare profielfoto. Hiervoor kan je bijvoorbeeld je logo gebruiken. Zorg ook voor een professionele omslagfoto. Vul voldoendegegevens in bij ‘info’. Zo wordt je sneller en makkelijker gevonden.

  1. Likes verzamelen

Eens je pagina in orde is kan je likes beginnen verzamelen. Een pagina met enkele likes komt immers niet goed over. Vraag je vrienden, kennissen en familie om je pagina te liken.

  1. Berichten plaatsen

Nadien kan je berichten beginnen plaatsen. Hier moet je rekening houden dat Facebook geen conversie gericht kanaal is. Het doel van Facebook is de relaties met (potentiële) klanten versterken en te onderhouden. Je content is dus best niet te commercieel gericht. Stel jezelf de vraag: “Zou ik dat zelf liken?”.

Tip: maak een contentkalender. Op deze kalender vul je aan wanneer je welke content online plaatst. Op die manier heb je een goed overzicht.

Wanneer berichten plaatsen?

Als je bovenaan op je pagina op ‘statistieken’ klikt en daarna op berichten, dan kan je zien wanneer jouw fans vooral online zijn. Je kan best berichten plaatsen op die momenten. Toch krijgen niet al je volgers en fans je berichten te zien in hun nieuwsoverzicht. Wanneer je berichten veel likes krijgen, sociaal en relevant zijn, dan ben je volgens Facebook interessant. Je zal op dat moment in het nieuwsoverzicht van meer volgers terecht komen. Om een groter bereik te verkrijgen ga je moeten adverteren.

  1. Werk met beeld

Foto’s moeten van een goede kwaliteit zijn. Productfoto’s scoren niet zo goed. Wanneer je ze toch gebruikt, maak dan gebruik van sfeerfoto’s waarin het product verwerkt zit.

Beeld in combinatie met tekst werkt het beste. Wanneer er mensen op de foto’s staan zijn fans sneller geneigd om je post te liken.

Let op! De tekst die je op Facebook plaatst houd je best zo kort mogelijk (maximum 3 regels). Mensen zullen niet snel op ‘meer weergeven’ klikken.

Onthou zeker dit: wanneer je Facebook gaat inschakelen om je webshop te promoten, hou dan zeker in het achterhoofd dat je pagina niet te commercieel mag zijn. Weet wat je fans willen en post op hun maat.

5 tips voor jouw webwinkel

In deze blog geven we je 5 tips die zorgen voor meer conversie op jouw webshop. Dit zijn tips die je zelf kan toevoegen en toepassen.

Tip 1 : Klantenreviews

Klantenreviews verhogen de betrouwbaarheid van je webwinkel. Door ze zichtbaar op je website te plaatsen, kunnen je bezoekers in één oogopslag oordelen over je betrouwbaarheid

Tip 2 : Productreviews

Niet alleen beoordelingen over de service van het bedrijf zijn belangrijk, maar ook reviews over de beschikbare producten. Deze reviews zijn best te plaatsen op je productenpagina

Tip 3 : Keurmerken

Sommige bezoekers denken dat de verschillende reviews gemanipuleerd zijn en enkel de positieve reviews weergegeven worden. Een keurmerk kan hier van pas komen. Door te voldoen aan bepaalde richtlijnen sta je garant voor een bepaalde kwaliteit

Tip 4 : Testimonials

Ook testimonials van klanten – positieve ervaringen – zorgen voor vertrouwen in je webwinkel. Bovendien dragen ze bij tot betere conversie. Testimonials kunnen zowel als tekst en als video weergegeven worden

Tip 5 : Laat zien wat je bent

Zorg voor vertrouwen. Klanten hebben vaak angst dat je bedrijf niet bestaat. Toon je Kamer van Koophandel-nummer, foto’s van het bedrijf en foto’s van je medewerkers. Foto’s zeggen vaak meer dan duizend woorden!

Webshops: combineer online en offline marketing

E-commerce, het is niet meer weg te denken uit de tegenwoordige tijd. Je kan het niet gekker bedenken of het staat online te koop. Van kleding en accessoires tot grasmaaiers en meubelen. Volgens sommige experts gaat e-commerce de toekomst maken. Webshops communiceren vaak enkel online, omdat dat de plek is waar hun klanten hun aankoop doen. Maar wat blijkt? Ook bij webshops werkt de combinatie online met offline marketing.

Offline communicatie

Offline communicatie is duur zeg je? Absoluut niet. Zorg er gewoon voor dat je het juiste doelpubliek benadert. Als je een webshop hebt, heb je vast en zeker een database met adressen. Dit zijn jouw klanten, dit is jouw doelpubliek. Je weet dus naar wie je een direct mail (in print) kan sturen.

Met een webshop kan je veel met print werken. Zo kan je bijvoorbeeld bij je pakketjes een bedankkaartje, of een kaartje ‘Veel plezier met je nieuwe Uggs’ toevoegen. Dit maakt het krijgen van een pakketje persoonlijker voor je klanten. Je kan natuurlijk ook bij het pakketje een kortingscode voegen voor een volgende aankoop. Omdat je weet welke producten je klanten aankopen, kan je voor hen promoties op maat opstellen. Op deze manier zullen je klanten sneller een volgende bestelling plaatsen.

Je kan natuurlijk ook gewoon apart een brief, kaartje en/of kortingscode sturen. Als er een goede database achter jouw webshop zit, dan weet je wanneer het een tijdje geleden is dat een klant iets aankocht. Zo kan je ook offline een aankoop stimuleren.

Social media

Voor de iets grotere webshops kan het interessant zijn om ook te adverteren via de radio. Hierbij is het belangrijk dat je de domeinnaam van jouw webshop goed communiceert. Heeft jouw domeinnaam een kans op typfouten? Opteer er dan misschien voor om een makkelijk te communiceren domeinnaam te kopen die ook naar jouw webshop leidt.

Bij een webshop mag je social media natuurlijk niet vergeten. Ook dit online kanaal kan je combineren met offline communicatie. Heb je ergens handige tips voor het gebruiken van een product (dit kan via Facebook, Youtube, Pinterest,…)? Zorg er dan voor dat wanneer een klant een product aankoopt, je er een QR-code of een link aan toevoegt die verwijst naar die tips. Dit gaan jouw klanten zeer appreciëren omdat ze dan niet meer moeten opzoeken hoe ze hun product best gebruiken, verzorgen of wassen.

Heb je nog vragen over dit onderwerp? Aarzel dan niet om ons te contacteren.

Klik hier voor 10 tips om je webshop te verbeteren.

SEO-tips voor webshops

Online shoppen is leuk, en als de klant bij jou shopt, is dat nog leuker. Maar hoe zorg je ervoor dat die klant bij jou terecht komt? Dat is alweer een zaak voor SEO ofte zoekmachine optimalisatie. Om je webshop beter vindbaar te maken, willen we jullie graag een aantal tips meegeven die je daarbij kunnen helpen. Zo verkrijg je meer verkeer en conversie.

Een goede sitestructuur

Met een sitestructuur of een site architectuur bedoelen we de manier waarop je website is opgebouwd en de pagina’s onderling naar elkaar linken. Hoe beter deze structuur, hoe meer traffic je genereert maar ook hoe gemakkelijker het is voor de Google-spiders om je website te indexeren. Het is belangrijk dat die spiders beseffen welke pagina’s hoofd-, categorie-, en productpagina’s zijn en hoe die zich tot elkaar verhouden. Maak daarom zeker gebruik van categorieën in je navigatie en verdeel elke categorie in subcategorieën.

 URL’s en paginasnelheid

Het is belangrijk dat je URL zich elke keer aanpast wanneer je van pagina verandert. Zorg ervoor dat wat er zich op de pagina  bevindt, ook in de URL te vinden is. Bijvoorbeeld: surf je op een pagina waar een reisgids over Italië aangeboden wordt, zorg dat er dan ook in de URL staat: www.blablabla.com/merknaam-reisgids-italië. Overdrijf ook niet met je URL’s, ze mogen ook niet te lang zijn.

De snelheid waarmee je pagina opent, is ook bepalend voor je ranking in Google. Je kan dit heel eenvoudig testen met Google Webmaster Tools. Hoe lang het duurt om pagina’s in je webshop te laden, wordt in een overzicht gegoten en jouw webshop wordt vergeleken met andere. Op die manier krijg je een idee van hoe snel of hoe traag jouw webshop is.

Unieke beschrijvingen

Een beetje in lijn met het belang van URL’s is de metadescription en titel. Elke titel moet uniek zijn en het product moet zeker opgenomen worden in de titel. Daarnaast kan je voor elke pagina een metadescription toevoegen. Zorg er voor dat deze uniek is en duidelijke verwachtingen schept over de pagina.

Daarnaast zijn productbeschrijvingen ook onmisbaar. Zoals al een paar keer vermeld, is Google bezeten van unieke content. Met andere woorden: kies voor een originele productbeschrijving die  je brand identity in de verf zet en ook de nodige informatie verschaft voor de klant. De Google-spiders krijgen via deze informatie een duidelijk beeld van je webshop.

Afbeeldingen

Afbeeldingen zijn onmisbaar op een webshop, ze geven je potentiële klant een indruk van het gewenste product. Ook Google houdt je afbeeldingen in het oog. Voeg een titel en ALT-tekst toe aan je afbeelding. Zorg er wel voor dat die titel duidelijk en uniek is. Kies dus niet voor de titel of ALT-tekst “product 1” maar ga voor de naam en korte beschrijving van het product.

Wil je graag weten hoe die Google-spiders werken? Kijk dan zeker naar dit filmpje:

Wil je nog meer tips ontvangen? Check dan onze whitepaper met SEO tips

 

Brand personality en conversie

Dé grote uitdaging van webshop eigenaars is om zoveel mogelijk klanten te verleiden tot een aankoop. In het vakjargon wordt dit conversie genoemd. Er zijn verschillende technieken om tot een maximale conversie te komen. Eén daarvan is brand personality. In deze blog komt u er alles over te weten!

Brand personality

Wat wordt er verstaan onder brand personality? Letterlijk zouden we het kunnen vertalen ‘als de persoonlijkheid van een merk’ of ‘product persoonlijkheid’. Het zit nu eenmaal in de mens zijn DNA om anderen bepaalde eigenschappen toe te kennen. We hebben het dan over: dat jong, vrouwelijk, elegant model. Het is onze manier om onderscheid te maken tussen personen. Maar het gaat verder. Ook merken kennen we menselijke eigenschappen toe. Denk maar aan het mannelijke Marlboro, hippe Apple, elegante Dior of flitsende RedBull. Elk merk bezit een eigen uitstraling. Met het gewenste effect in het achterhoofd moet elk merk proberen deze eigenheid zo concreet mogelijk te maken.

Hoe brand personality beheren?

Mensen houden van herkenbaarheid. Zowel in andere personen als bij merken. Dit is zeer belangrijk voor webshops! Zorg ervoor dat de emotionele band van de bezoeker met je webshop sterk genoeg is. Enkel zo zul je voldoende overtuigingskracht kunnen uitoefenen op de bezoekers. De brand personality van webshops uit zich in drie elementen: de vorm, het gedrag en de communicatie.

Onder vorm verstaan we het design van je webshop. Door een eenvoudig en transparant design zal de webshop eerder als ‘eerlijk’ bestempeld worden. De bezoeker wordt op zijn gemak gesteld, er zijn geen duistere kantjes.

Het leveren van toegevoegde waarde plaatsen we onder gedrag. De meest essentiële functie van een webshop is verkopen. Maar hier stopt het niet. Klanten verwachten meer, onder andere het leveren van advies, aangaan van relatie, creëren van een community en overdracht van emotie behoren.

Wat dacht je van de website dailydressme? Afhankelijk van het weer krijg je stijladvies, meteen te bestellen uiteraard. Op de webshop van GoPro word je helemaal ondergedompeld door het onoverwinnelijke gevoel dat je krijgt van de producten. Het emotionele speelt hier een grote rol!

Het derde element waarmee brand personality gecreëerd kan worden is communicatie. Door gebruik te maken van storytelling marketing kan de gewenste sfeer overgebracht worden. Lees zeker onze blog over storytelling marketing voor meer informatie!

Wil je graag meer weten over dit onderwerp? Aarzel dan niet om ons te contacteren.

E-mailmarketing voor webshops

Grote webshops doen er volop aan mee, maar ook voor kleine webshops is e-mailmarketing belangrijk. E-mailmarketing is snel, eenvoudig en goedkoop. Waarom zou je niet op de e-mailtrein springen?

Databasemanagement

E-mailmarketing is niet zomaar wat e-mails opstellen en versturen. Je heb een goede basis nodig: data. Via jouw webshop krijg je allerlei gegevens binnen zoals bijvoorbeeld namen, adressen, en geboortedata. Maar wat doe je ermee? Gebruiken natuurlijk! De eerste stap is het verzamelen van deze gegevens, de volgende stap is segmentatie. Deze stap is vooral belangrijk voor webshops die meer dan 1 doelgroep willen bereiken. Zo kan je voor elke doelgroep een aparte campagne opstellen.

Nog een kleine tip voor jouw databasemanagement: Link je databasesystemen aan een e-mailsysteem. Zo ben je voortdurend jouw database aan het synchroniseren.

Campagne opstellen

Alle gegevens zijn verzameld en gesegmenteerd. Wat is de volgende stap? E-mails verzenden! Conversie verhogen moet het hoofddoel zijn van jouw e-mailcampagne. Houd dit dus steeds in je achterhoofd. Vervolgens ga je beslissen welke soorten campagnes je wil opstellen. Hier volgen enkele voorbeelden:

  • Verwelkomingscampagne
    Je verwelkomt nieuwe klanten, of mensen die zich net hebben geregistreerd via een e-mail. Via deze e-mail ga je de loyaliteit van deze personen verhogen.
  • Verlaten winkelkarretje
    Heeft er iemand zijn winkelkarretje gevuld, maar heeft hij er verder niets mee gedaan? Dan kan je hem een herinnering sturen om te zeggen dat hij iets in zijn karretje is vergeten. Je kan bijvoorbeeld instellen dat er na een dag automatisch een mail wordt verzonden.
  • Cross selling en upselling
    Dit is waarschijnlijk de populairste campagne voor webshops. Door het klik- en aankoopgedrag van je klanten na te gaan, weet je wat hun interesses zijn en in welke producten ze geïnteresseerd zijn. Op basis van deze informatie kan je een promotie op maat opstellen, en deze naar de juiste persoon verzenden.
  • Terugwincampagne
    Is een klant al enige tijd inactief op jouw website? Probeer hem terug tot aankoop aan te sporen door hem een persoonlijke kortingscode te verzenden.

Meten

Nadat je de campagnes hebt verstuurd is het belangrijk om te meten hoe effectief ze wel waren. Komen je e-mails wel aan? Worden ze wel geopend? Wat is de click-through rate? Hier nog enkele tips om jouw e-mail te optimaliseren:

  • Check je e-mail op spamwoorden zoals gratis, win,… Zo belanden er minder e-mails in de spambox.
  • Met een preheader stimuleer je de open rate van je e-mail.
  • Ongeveer de helft van alle e-mails worden geopend op een mobiel toestel. Zorg er dus voor dat jouw e-mail een responsive design heeft.
  • Werk met foto’s en video’s om zo jouw click-through rate te verhogen.

Nog vragen over dit onderwerp? Aarzel dan niet om ons te contacteren