Raad & daad
Wij helpen jou met authentieke marketing, communicatie, smarketing, branding en employer branding, zodat jij impact kunt maken op klanten en medewerkers. Dat doen we niet alleen met campagnes en analyses, maar ook door jou advies en inspiratie aan te reiken, onder meer via onze podcast "Raad & Daad". Onze filosofie? Jij kunt gerust je eigen marketingexpert worden, als je maar voldoende begeleiding krijgt!

Aan de slag met smarketing
Als boegbeeld van Saleswise ondervond Gunter America aan den lijve dat sales en marketing niet van elkaar los te koppelen vallen. Hij en zijn team brengen bij nieuwe klanten altijd eerst de huidige situatie in kaart via een salesscan, om dan voorstellen voor verbetering aan te reiken. Daarbij kwamen zo vaak ook marketinguitdagingen naar voor, dat het idee van een smarketingscan ontstond, en nog ruimer: het besef dat er nood is aan een geïntegreerde sales- en marketingaanpak of smarketing.

Trends in sales: van ‘hard selling’ naar ‘solution selling’
Gunter America, de oprichter en managing partner van Saleswise, is al zestien jaar actief in sales en salesmanagement. Met Saleswise helpen hij en zijn team klanten aan de juiste verkoopstrategie, optimaliseren ze salesprocessen en coachen ze salesteams, maar steken ze zelf ook de handen uit de mouwen om sales te boosten. Concreet plaatst Saleswise experten bij bedrijven om leads te genereren en deals te sluiten, zodat de klant vanuit die totaaloplossing kan groeien en volledig ontzorgd is – zowel qua operationele als qua strategische sales. We polsten bij Gunter naar de trends die hij in het saleslandschap detecteert, zoals de evolutie van ‘hard selling’ naar ‘solution selling’.

Je klantbeleving verbeteren? Zo begin je eraan
‘Customer experience’, ‘employee experience’, ‘omnichannel experience’, … Het regent tegenwoordig ‘experiences’ in marketingland. Toch is klantbeleving niets nieuws en allesbehalve een hype, vindt Sarah Keppens van Customerry, een bedrijf dat zich bezighoudt met klantbeleving als totaalconcept, vooral voor kmo’s en kleinere ondernemers. “Mond-tot-mondreclame is de oudste vorm van marketing die er is”, legt Sarah uit. “Het is onomstotelijk bewezen dat een klant nieuwe klanten aanbrengt als je hem of haar een zodanig positieve beleving biedt dat hij of zij erover gaat vertellen tegen anderen. Dat is het fundament van je business.” Het Customerry-boegbeeld deelt tips voor wie nog niet structureel bezig is met customer experience, maar daar wel werk van wil maken.

Videomarketing: waarde creëren en valkuilen vermijden
Ken de Kort, mede-oprichter van Sparkvalley, ziet videomarketing als een middel om bedrijfsresultaten te versterken; nooit als een doel op zich. Sparkvalley maakte zelf een evolutie door van vooral corporate video’s (waarbij bedrijven zichzelf in de kijker zetten) naar video’s waarmee organisaties ‘thought leadership’ claimen. Dat tweede type content laat niet alleen ruimte om de eigen expertise te etaleren, maar geeft ook klanten, prospects en partners een podium.