Social Media Marketing

Aanwezig én actief zijn op social media

Om online meer zichtbaar te zijn is het een must om aanwezig én actief te zijn op social media. Social media vormen de ideale kanalen om in contact te komen met je (potentiële) klanten. Mensen die je bedrijf niet kennen kunnen je dankzij social media ontdekken. Je kan vertrouwen inwinnen bij je fans. Bovendien heeft de aanwezigheid op social media een positieve invloed op je score in de zoekresultaten.

Om social media toe te passen moet er eerst een doordachte social media strategie opgesteld worden. Deze strategie is vaak een onmisbaar onderdeel van een digitale marketing strategie of een op zichzelf staande strategie.

Facebook, Twitter, Instagram, blogs en andere zijn social media kanalen met veel potentieel voor ondernemingen. Zie het als een soort toegangspoort tot de online wereld van je klant:

  • Je kan hun gedrag nauwlettend in het oog houden. Zo kan je je strategie steeds aanpassen.
  • Je treedt in direct contact met je klanten, net zoals bij een ‘echt’ verkoopsgesprek.
  • Je betrekt de klanten bij je bedrijf.

 

Daarnaast zijn sociale media zeer gebruiksvriendelijk en vaak goedkoper (wanneer correct ingezet) dan andere communicatiekanalen.

Wat mag je verwachten?

  • De juiste doelgroep(en) bereiken
  • Meer naamsbekendheid
  • Een duidelijke strategie
  • Interacite met (potentiële) klanten