4 redenen om op jouw eigen merknaam te adverteren in Google AdWords

Adverteren in Google via Google Adwords: het is voor de meeste bedrijven een must. Voor andere bedrijven is het misschien nog wat zoeken. Je ziet veel advertenties verschijnen wanneer mensen een bedrijfsnaam intypen. Maar waarom zou je nu exact adverteren op jouw eigen merknaam? Hoogstwaarschijnlijk kom je toch bovenaan te staan in de zoekresultaten. Heeft het wel zin om hieraan geld te spenderen? Ja, er zijn wel degelijk enkele redenen waarom dit nuttig kan zijn.

  1. Wees sneller dan jouw concurrent
    Steeds meer en meer adverteren merken op de naam van hun concurrenten. Om ervoor te zorgen dat je nog steeds bovenaan komt te staan adverteer je dus best op jouw eigen merknaam. Wanneer mensen vaak jouw productcategorie vermelden in hun zoekopdracht, heb je sneller kans om een paar plaatsen naar beneden te zakken. Even een voorbeeldje: mensen associëren het bedrijf ‘Dovy’ vaak met ‘Dovy keukens’. De kans is dus zeer groot dat enkele concurrenten boven het organische zoekresultaat van Dovy keukens terecht komen. Om dit te voorkomen adverteer je dus best op jouw eigen merknaam.
    adverteren keukens
  2. Kwaliteit van jouw AdWordsaccount stijgt
    Een advertentie op jouw eigen merknaam heeft meestal een hoge kwaliteitsscore omdat de bijhorende advertenties en landingspagina’s heel relevant zijn voor de zoeker. Deze advertenties zijn zeer goedkoop tegenover andere zoekwoorden. De gemiddelde kost-per-klik kan zelfs zakken tot slechts 1 cent per klik.Net zoals vele marketeers zijn wij ervan overtuigd dat deze hoge kwaliteitsscore een invloed heeft op de kwaliteit van het hele AdWordsaccount en zo ook op andere campagnes.
  3. Zelf extra sitelinks toevoegen
    Sitelinks zijn de extra links onder bepaalde zoekresultaten van zoekmachines. Deze sitelinks worden automatisch gegenereerd door de zoekmachine. In de meeste gevallen dus door Google zelf. Bij de organische zoekresultaten kunnen er geen sitelinks gekozen worden. Wanneer je een AdWords campagne opstelt, kan je dit wel doen.Op die manier kan je bepaalde onderwerpen in de kijker zetten zoals een promotie of een exclusieve actie.adverteren op eigen merknaam
  4. Creëer vertrouwen
    Zowel aanwezig zijn op organisch niveau als op betalend niveau kan elkaar versterken. Potentiële klanten zullen jouw bedrijf daarmee meer vertrouwen of met andere woorden wordt jouw imago licht versterkt. 1+1 = 3 is in dit geval zeker de waarheid.Bovendien wordt een groot deel van de zoekresultaten dus ingepalmd door jouw merk of bedrijf. Wat dan ook weer de kans op concurrentie in de zoekresultaten verlaagt.