9 tips om meer likes te krijgen op Facebook zonder advertentiekosten

Hoe meer likes je op je Facebookpagina hebt, hoe meer mensen je kan bereiken. In dit bericht vind je 9 tips om meer likes te krijgen op Facebook zonder advertentiekosten. Hieronder bespreken we enkele tips die je op weg kunnen helpen.

1. Nodig je vrienden uit om fan te worden van je Facebookpagina of stuur een mail naar je e-mail contactpersonen.

vrienden uitnodigen

 

 

 

2. Om het aantal fans op je Facebookpagina te verhogen is het van belang dat je op al je communicatie kanalen je Facebookpagina vermeldt. Voorbeelden van communicatiekanalen zijn:

        • kassaticket
        • visitekaartjes
        • etalage winkel
        • e-mail handtekening
        • nieuwsbrief
        • kortingscoupon
        • enveloppen
        • briefpapier
        • offertes
        • cadeaubonnen
        • folders, brochures, flyers, posters, etc.
        • e-books
        • op je website en andere social media
        • bevestigingspagina na aankoop van een product of dienst
        • bevestigingspagina na inschrijving nieuwsbrief
        • persbericht

3. Laat fans foto’s taggen van evenementen waarop ze aanwezig waren. Zo wordt jouw pagina meer in beeld gebracht bij hun vrienden.

4. Schrijf goede content, dit wekt interesse op om meer over je bedrijf te lezen. Plaats een like-knop onder iedere pagina en artikel. Mensen die tevreden zijn, zullen sneller op de like-knop klikken.

5. Lanceer een wedstrijd waar enkel fans aan mee mogen doen. Zo stimuleer je hen om fan te worden van je pagina. Niet elke Facebook wedstrijd is toegelaten. De beroemde ‘Like & Deel’ wedstrijden zijn bijvoorbeeld niet toegelaten. Ontdek hier meer over wedstrijden op Facebook.

6. Webcare: nadat je klanten hebt kunnen helpen en ze tevreden zijn, is het een ideaal moment om hen te vragen om fan te worden van je Facebookpagina. Doordat jij hen hebt geholpen, doen ze graag iets terug.

7. Facebookupdates op je website plaatsen. Zo laat je bezoekers zien welke content ze kunnen verwachten als ze fan worden van je Facebookpagina.

8. Fanbox op je website plaatsen. Zo weten bezoekers wie van hun vrienden reeds fan zijn van je pagina. Dit geeft de bezoeker extra motivatie om zelf fan te worden van de Facebookpagina.

9. Een kortingspercentage geven aan fans. Bezoekers die nog geen fan zijn, kunnen zich met hun smartphone overal fan maken. Om het je klanten nog makkelijker te maken kan je een iPad installeren aan de kassa om zich daarop aan te melden op Facebook om fan te worden, bij een restaurant kan dit bijvoorbeeld aan de ingang of op het moment dat je de iPad aan tafel brengt wanneer ze de rekening vragen.

U bent in de B2B sector aanwezig? Lees dan ook onze blog Facebook inzetten binnen B2B