Contentstrategie: efficiënter met je doelgroep communiceren

Een website is niet of foto’s of tekst, het is een combinatie van beide. Toch onderschat men het belang van content. Veel bedrijven vullen hun website, Facebook en Twitter met content zonder daarbij echt na te denken. Het belang van content wordt vaak onderschat, nochtans kan een contentstrategie zorgen voor een efficiëntere communicatie met je doelgroep.

Ten eerste is het belangrijk je inhoud te optimaliseren. Gebruik kernwoorden die voor jouw doelgroepbelangrijk zijn. Hoe duidelijker de content en specifieker de termen, hoe meer kans je hebt om opgepikt te worden door de zoekmachines. Niet onbelangrijk als je bovenaan het lijstje van zoekresultaten wil verschijnen.

Content zoals foto’s, video’s en blogs aanbieden, zorgt dat er waarde wordt gecreëerd  voor je bezoekers.  Hoe regelmatiger nieuwe content op je website, Facebook of Twitter verschijnt, hoe meer de bezoeker zich betrokken voelt.  Hoe hoger die betrokkenheid, hoe vaker de bezoeker zal terugkeren omdat ie weet dat er hem iets nieuw te wachten staat. Focus niet op één kanaal maar gebruik verschillende kanalen om je klant te voorzien van nieuwe content.

Natuurlijk wil je verkopen, maar gun de mensen ook een blik achter de schermen. De mens is van nature geïnteresseerd in het persoonlijke. Wissel je content af, vindt een evenwicht  tussen het commerciële en persoonlijke. Zo haakt je bezoeker minder snel af.

Denk aan een lange termijnstrategie: stel doelen voorop, plan je content en meet de resultaten. Hou de resultaten nauwkeurig in het oog, zo kan je zien wat er werkt of wat niet en voortdurend aanpassingen maken.