Een goede website zorgt voor meer omzet

Het belang van een goede website

Veel ondernemers en experts op marketinggebied hebben geen bereidheid tot het vrijmaken van extra budget voor het optimaliseren van hun website. Dit terwijl iedereen inmiddels heel goed weet dat een goede website voor meer klanten of opdrachtgevers en dus voor meer omzet zorgt. Een website moet als een investering gezien worden, niet als een besparing. Deze besparing op korte termijn gaat veel geld kosten op lange termijn.

Als je een offerte hebt aangevraagd, staat er vaker een hoger bedrag op deze offerte dan verwacht. Maar wat ondernemers vaak vergeten, is dat

het ontwikkelen of optimaliseren van een website een investering is dat het toekomstige verkoopsucces van je bedrijf bevordert.

Een goedkope website kost op het eerste gezicht minder geld. Dit klopt als je alleen kijkt naar de korte termijn. Op lange termijn zul je minder opdrachten krijgen via deze digitale snelweg. Het krijgen van minder opdrachten kost geld, net zolang tot je je website laat bouwen of optimaliseren. Een goede website zorgt er juist voor dat je meer opdrachten binnenkrijgt. Dit levert je uiteindelijk meer geld op, doordat je je geld durfde uit te geven door te kijk naar de lange termijn visie.

De bezoekers van je website hebben in een fractie van een seconde een eerste indruk van je bedrijf. Deze indruk is heel belangrijk, doordat deze bepaalt of ze al dan niet geprikkeld zijn om op je website te blijven of hem weg te klikken. De kans op verkoop bevorder je als je snel aan je bezoekers duidelijk maakt wat je aanbiedt en waarom ze dit bij jou moeten aankopen. Met een goede website overtuig je bezoekers die interesse hebben in jouw producten of diensten. Bij een website die niet doordacht is en vooral waarbij bij het bouwen niet is nagedacht over de indruk, weten de bezoekers zonder problemen de website af te sluiten.

Een effectieve website

Effectiviteit van je website is waar het hele verhaal om draait. Je website moet niet alleen mooi zijn maar ook effectief. Het is zeker de moeite waard om een functioneel ontwerp, waarin staat welke informatie waar komt te staan, te laten maken. Met een duidelijke navigatie, opvallende call-to-actions en een logische indeling van het menu leid je de bezoekers door je site. Zo vinden ze zonder moeite wat ze zoeken.