Interne zoekopdrachten in Google Analytics

Vandaag gaan we een stap verder met Google Analytics. Wil je weten naar wat je bezoekers op zoek zijn op je website en hoe je beter aan hun noden kan voldoen, dan zijn interne zoekopdrachten van groot belang.

Stap 1: Om te beginnen meld je je aan op Google Analytics en klik je op op de knop ”Beheerder” en kies dan voor “Instellingen weergeven”.

Instellingen Google Analytics

Instellingen Google Analytics

Stap 2: Scrol naar beneden, klik “aan” bij “Zoekopdrachten op site bijhouden”.

Zoekopdrachten bijhouden

Zoekopdrachten bijhouden

Stap 3: Vul daarna de “Queryparameter”in.

Queryparameter

Geen nood, deze is gemakkelijk te vinden. Ga naar je website in en vul iets in in je zoekmachine, bijvoorbeeld (op de website van Creactiv) “blog”.

queryparameter op site zoeken

Kijk dan naar je URL: https://creactivmarketing.be/?s=blog

Wat tussen het vraagteken en gelijkheidsteken staat, is je queryparameter. In ons geval een “s”. Vul je queryparameter in en klik op “opslaan”. Het duurt nu een tijdje voor de eerste resultaten te zullen zien zijn, reken op ongeveer 48 uur.

Vind je je queryparameter niet? Mail ons en we helpen jou hiermee.

Stap 4: Om een overzicht te krijgen ga je naar “Rapportage”, dan verder naar “Gedrag”en klik dan “Zoekopdrachten op site”. Hier vind je vanaf nu al je informatie.

Campagne overzicht in Google Analytics

Campagne overzicht in Google Analytics

 

Hou onze blog in de gaten want op woensdag 15 januari reiken we je een aantal tools aan om deze cijfers en grafieken te analyseren.

Nog geen Google Analytics account? Zie onze eerste blog “Google Analytics account aanmaken