Klaar om te recruiten?

Voor je begint met online te recruiten moeten er wel nog enkele zaken in orde gebracht worden. zorg ervoor dat je bedrijfsmateriaal op punt staat. Zonder een goed logo, mooie visuals en duidelijke content kan je online niets beginnen.

Ideale beheerder

Zorg dat je als beheerder kennis hebt over wat je online wilt verwezenlijken. De nodige digitale skills zijn hiervoor nodig. Niet enkel voor het opbouwen en realiseren maar ook voor het analyseren en optimaliseren. Ook is het belangrijk dat je op vlak van marketing duidelijk weet wat je doet. Weten welke posts je wanneer online zet, welke content ze bieden en voor wie ze zijn.

Analyse

Voor je begint met online recruiten kan je gerust kijken naar je concurrentie. Hoe pakken zij dit aan? Hoe is hun online aanwezigheid? Op welke manier kan ik opvallen? Hou je analyse niet enkel tot de rechtstreekse concurrentie, maar kijk gerust ook naar andere gelijkaardige profielen.

Doelgroep

Het rekruteren begint natuurlijk bij het bepalen van je doelgroep. Je hebt voor je advertentie een bepaald profiel nodig. Zorg er dan ook voor dat je campagnes gericht zijn op dat profiel. Oninteressante profielen aantrekken gaat je geld kosten, want wanneer je online adverteert betaal je namelijk per klik en wil je dus meteen de juiste mensen bereiken. Laat je hierin begeleiden om samen op zoek te gaan naar de ideale rekruteringscampagne.