Online rekruteren op korte / lange termijn

Social media heeft dagelijks miljoenen gebruikers in België alleen al. Elke dag bekijken mensen hun profiel en spenderen ze gemiddeld meer dan een uur op hun accounts. Adverteren op deze social media zou dus veel aandacht kunnen trekken wanneer hier veel interactie ontstaat. Dit is een van de vele voordelen van social media, maar wat kan deze interactie nu teweeg brengen?

Korte termijn

Wanneer je online wilt recruiten op korte termijn dan vertrek je meestal van een probleem dat je wilt oplossen. Is er een werkkracht minder, zwangerschapsverlof, ziekte enzovoort kunnen hier allemaal een aanleiding voor zijn. Online kan je dan gemakkelijk heel snel een advertentie aanmaken, deze laten verspreiden en snel resultaat zien.

Lange termijn

Wanneer we op lange termijn mooie opportuniteiten zien kunnen we online recruiten ook inschakelen. Dan kan er een heuse campagne rond opgericht worden om de juiste profielen aan te trekken. Dit kan bijvoorbeeld gaan voor een beurs of een groot nieuw project.

Budget

Voor je budget te bepalen heb je duidelijke doelstellingen nodig. Eens je weet hoeveel werkkrachten je wilt aantrekken, kan je bepalen hoeveel je moet investeren. Het kan zijn dat je met enkele honderden euro’s voldoende sollicitanten aantrekt die nodig zijn voor de functie.