Tips

De invloed van lettertypes

Bij het ontwerpen van een website komt heel wat kijken. Een gepast logo, kleuren, ontwerp, tekst, afbeeldingen. Allemaal komen ze aan bod maar er is er nog eentje die je aandacht verdient: het lettertype. Vaak wordt hier te weinig bij stilgestaan. Mensen onderschatten het effect dat een font kan hebben op het overbrengen van de boodschap.
14 november 2014/door Elien

De opmars van mobile commerce

Dat mobiel shoppen steeds populairder wordt, hoeven we u niet te vertellen. Jaar na jaar groeit de markt aan een enorm tempo. Uit een recent onderzoek van BeCommerce bij 600 respondenten uit de sector blijkt dat al 55% van de webwinkels een mobiele versie heeft. Ter vergelijking: drie jaar geleden was dit nog maar 15 %.
14 november 2014/door Elien

SEO-tips voor webshops

Online shoppen is leuk, en als de klant bij jou shopt, is dat nog leuker. Maar hoe zorg je ervoor dat die klant bij jou terecht komt? Dat is alweer een zaak voor SEO ofte zoekmachine optimalisatie. Om je webshop beter vindbaar te maken, willen we jullie graag een aantal tips meegeven die je daarbij kunnen helpen. Zo verkrijg je meer verkeer en conversie.
14 november 2014/door Elien

De nieuwste trend: showrooming

Ben jij wel eens een winkel ingelopen om een product te bekijken, alleen om even later ditzelfde product goedkoper ergens online te kopen? Dan ben je niet de enige. Uit onderzoek blijkt namelijk dat ruim 60% van alle consumenten dit gedrag vertoont. Tegenwoordig wordt deze trend showrooming genoemd. Mensen willen nog altijd graag eerst een product in handen houden en in het echt zien voor de effectieve aankoop.
14 november 2014/door Elien

Hoe kan je als bedrijf Youtube veroveren?

Het is ondertussen al elf jaar geleden (23 april 2005) dat het eerste filmpje op YouTube werd geplaatst. Niemand had een vermoeden tot wat deze videosharing website kon uitgroeien. Tegenwoordig zijn de cijfer die YouTube kan voorleggen hallucinant. Per minuut wordt meer dan 100 uur aan video’s geüpload, per maand bezoeken meer dan één miljard mensen de website en per maand wordt meer dan zes miljard uur aan video bekeken via YouTube. Na Google en Facebook is het de meest bezochte website ter wereld. Het is duidelijk dat het bereik gigantisch is.
14 november 2014/door Elien

Second screen marketing

Second screen applicaties bestaan al even in Vlaanderen, maar zijn nu pas een hit aan het worden. Weet je niet wat second screen marketing betekent? Dit type marketing probeert interactie op te wekken via een tweede scherm zoals bijvoorbeeld een smartphone en tablet. In België zijn het vooral de tv-programma’s die gebruik maken second screen marketing. Dit doen ze op verschillende manieren.
14 november 2014/door Elien

Brand personality en conversie

Dé grote uitdaging van webshop eigenaars is om zoveel mogelijk klanten te verleiden tot een aankoop. In het vakjargon wordt dit conversie genoemd. Er zijn verschillende technieken om tot een maximale conversie te komen. Eén daarvan is brand personality. In deze blog komt u er alles over te weten!
14 november 2014/door Elien

Tips voor een beter vindbare website

Ontdek in deze blog enkele tips voor een beter vindbare website.
14 november 2014/door Elien

10 essentiële tips voor je website

Bezoekers van je website komen in de eerste plaats om informatie op te zoeken. Toch gaan mensen met vragen blijven zitten. Maak mensen duidelijk dat ze niet enkel via de website bij jou terecht kunnen. Vermeld duidelijk je contactgegevens om verdere vragen te beantwoorden. Snel en efficiënt inspelen op vragen en klachten van mogelijke klanten kan hen over de streep trekken.
14 november 2014/door Elien

E-mailmarketing voor webshops

Grote webshops doen er volop aan mee, maar ook voor kleine webshops is e-mailmarketing belangrijk. E-mailmarketing is snel, eenvoudig en goedkoop. Waarom zou je niet op de e-mailtrein springen?
14 november 2014/door Elien

Waarom is Authorrank zo belangrijk voor Google?

Laten we beginnen bij het begin : wat is Authorrank ? Voor de intrede van Authorrank was de reputatie binnen de sector belangrijk. Dit wordt nog steeds in achting genomen maar het wordt toch steeds belangrijker dat de auteur van een bepaalde webpagina ook een goede reputatie heeft. Google berekent deze betrouwbaarheid op basis van de zogenaamde Agent Rank.
14 november 2014/door Elien

Een succesvolle landingspagina maken

Een landingspagina maken is vaak de laatste stap van je campagne. Een goede landingspagina zorgt voor een hogere conversie, een slechte landingspagina voor een hoger bounce percentage. De belangrijkheid van een goede landingspagina wordt te vaak onderschat. Hier vind je enkele tips om jouw landingspagina succesvol te maken.
14 november 2014/door Elien