Tips

Elevator Pitch voor e-mailmarketing

Elke marketeer weet waarschijnlijk wel wat een elevator pitch is. Dat zijn de eerste 30 seconden tot 2 minuten die je krijgt om indruk te maken met je product, dienst of idee tijdens een presentatie. Bij e-mailmarketing bestaat er ook zo’n elevator pitch, alleen gaat het hier over slechts 5 seconden. Je krijgt dus maar 5 seconden van de ontvanger om indruk met je mail te maken. Benut deze enkele seconden dus goed!
14 november 2014/door Elien

De 5 meest gemaakte fouten in een Google Adwords Campagne

In deze blog willen we je graag de 5 meest gemaakte fouten in Google Adwords meegeven. Deze zijn gemakkelijk aan te passen en kunnen ervoor zorgen dat je advertentie door de juiste mensen wordt opgepikt. Met andere woorden: meer conversie!
14 november 2014/door Elien

Contentstrategie: efficiënter met je doelgroep communiceren

Een website is niet of foto’s of tekst, het is een combinatie van beide. Toch onderschat men het belang van content. Veel bedrijven vullen hun website, Facebook en Twitter met content zonder daarbij echt na te denken. Het belang van content wordt vaak onderschat, nochtans kan een contentstrategie zorgen voor een efficiëntere communicatie met je doelgroep.
13 november 2014/door Elien

Campagnes maken in Google Analytics

Als we spreken over campagnes in Google Analytics, dan bedoelen we niet enkel advertenties maar ook nieuwsbrieven, updates via sociale media, banners, etc. Door campagnes aan te maken op Google Analytics, kan je exact volgen via welke kanalen bezoekers naar je website komen. Aan de hand van de resultaten kom je te weten welke middelen werken en welke niet.
13 november 2014/door Elien

Google Analytics: 3 tools om interne zoekopdrachten beter te begrijpen

Eerder deze week toonden we je hoe je interne zoekopdrachten instelt binnen Google Analytics. Dat gaat gepaard met heel wat cijfers en grafieken. Vandaag gaan we wat dieper en willen we je laten zien wat deze cijfers betekenen.
13 november 2014/door Elien

Interne zoekopdrachten in Google Analytics

Vandaag gaan we een stap verder met Google Analytics. Wil je weten naar wat je bezoekers op zoek zijn op je website en hoe je beter aan hun noden kan voldoen, dan zijn interne zoekopdrachten van groot belang.
13 november 2014/door Elien

9 tips om meer likes te krijgen op Facebook zonder advertentiekosten

Hoe meer likes je op je Facebookpagina hebt, hoe meer mensen je kan bereiken. In dit bericht vind je 9 tips om meer likes te krijgen op Facebook zonder advertentiekosten. Hieronder bespreken we enkele tips die je op weg kunnen helpen.
13 november 2014/door Elien

Google Analytics account aanmaken

De komende maand nemen we je mee in de wondere wereld van Google Analytics. Eerst en vooral: wat is Google Analytics en waarom is het zo interessant? Google Analytics is een gratis dienst van Google die je kan gebruiken om statistieken over je website bij te houden. Dit zorgt ervoor dat je het gedrag van je bezoekers volledig kan natrekken maar het kan je ook helpen je website aan te passen aan het gedrag van diezelfde bezoekers.
13 november 2014/door Elien

E-mailcampagne die wordt geopend

E-mailmarketing belooft je een hoog percentage aan ROI. De open rate zorgt er echter voor dat veel bedrijven skeptische zijn over e-mailmarketing. Een e-mailcampagne behaalt vaak een slecht resultaat doordat de e-mails gewoonweg niet worden geopend. Hier lees je hoe je dat kan voorkomen.
12 november 2014/door Elien

Cookies voeden zich met jouw online privacy

Na een halfuurtje online shoppen, is het niet vreemd dat er zo’n 50 cookies zich hebben vastgemaakt aan jouw browsergeschiedenis. Een cookie is een klein bestandje dat wordt opgeslagen op jouw harde schijf. Dit bestandje houdt informatie bij over jouw online gedrag zoals hoe je navigeert, welke pagina’s je bekijkt en hoe vaak je deze pagina’s bezoekt.
12 november 2014/door Elien

Wat is hybride marketing?

Hybride marketing is een term die ontstaan is na de vele technologische evoluties in de laatste jaren. Vroeger gebruikte marketeers vooral de traditionale kanalen, zoals radio, tv en print, om hun boodschap te verspreiden. De laatste jaren hebben we te maken met een enorme technologische vooruitgang. Ook de marketingwereld kon niet achterblijven. Nieuwe kanalen werden ontwikkeld om hun boodschap aan de man te brengen.
12 november 2014/door Elien

Inzet social media door bedrijven: België versus Nederland

Ongeveer 86% van de Nederlandse bedrijven zet social media in, terwijl dit in België slechts 54% is. In Nederland zijn het de overheidsbedrijven die zorgen voor een fikse groei in het gebruik van social media. In België daarentegen zijn de overheidsbedrijven terughoudender en zijn het voornamelijk privébedrijven die gebruik maken van social media.
12 november 2014/door Elien