Storytelling en social media: Ontwikkel content die men wil liken & sharen

,
De spelregels zijn veranderd waardoor marketeers niet langer de aandacht winnen van het doelpubliek door enkel een TV-campagne op hen af te voeren. De dag van vandaag beslist de consument zelf wat hij ziet, consumeert en deelt waardoor de relatie tussen marketeers en consumenten drastisch is verstoord.

Pinterest gebruiken binnen B2B

Zowel B2C- als B2B-marketing managers stellen zich vandaag de vraag al dan niet Pinterest toe te voegen aan hun huidige communicatiebeleid.

Instagram en Vine inzetten binnen B2B

Sociale platformen schieten als paddenstoelen uit de grond en welke hiervan past nu het best bij het corporate image van uw onderneming? En hoe kunt u zes of tien accounts tegelijk monitoren? Onthoud goed dat uw onderneming niet op elk sociaal kanaal aanwezig moet zijn.

Facebook inzetten binnen B2B

Moeten B2B-bedrijven aanwezig zijn op Facebook? Dat was onlangs dé grote vraag op het eerste Nederlandse Congres voor Facebook-Marketing. In dit artikel zullen we de do’s en don’ts voor B2B met u bespreken. Onderzoek heeft uitgewezen dat steeds meer B2B-bedrijven voor Facebook kiezen.

Google+ inzetten binnen B2B

Vandaag de dag zien steeds meer ondernemers de kansen van de verschillende sociale netwerken in.

LinkedIn inzetten binnen B2B

We moeten u niet meer vertellen dat LinkedIn het meest belangrijkste sociale netwerk is om B2B-klanten en -professionals te bereiken. Het netwerk biedt vele mogelijkheden gaande van relationship building, online community building tot het aanbrengen van nieuwe leads. Daarnaast is LinkedIn ook het ideale kanaal wat betreft marktonderzoek en het verbeteren van de corporate image van uw onderneming.

Social media binnen B2B

Terwijl social media boomen in B2C markten, zijn vele B2B bedrijven terughoudend in het omarmen van diezelfde media. Dit wegens een gebrek aan succesvolle rolmodellen. Er bestaan zegevierende cases, maar academisch onderzoek naar dit verschijnsel blijft echter beperkt.

De kenmerken van een succesvol webdesign

Het ontwerp van je website is onlosmakelijk verbonden met elke marketingbeslissing die je neemt. Daarom moet je webdesign voldoen aan drie belangrijke kenmerken.

Doelen stellen voor je website

Wanneer je als bedrijf een website wilt (laten) bouwen, is het belangrijk om te bepalen wat je met je website wilt bereiken. De doelen die je met je website wilt bereiken, zijn de bepalende factor voor zowel je webdesign als je marketingcampagnes.

Veel gemaakte fouten op social media

Bijna elk bedrijf heeft tegenwoordig wel een Facebookpagina of is aanwezig op Twitter. Maar dat wil niet zeggen dat dit online communicatiekanaal een toegevoegde waarde levert. Er zijn veel bedrijven aanwezig op social media, maar ze gebruiken het niet altijd op een even efficiënte manier.