WEBSITE OPTIMALISATIE

Getuigenissen en referenties op je website

Op zoek naar meer 
kennis en advies?

Een getuigenis van een tevreden klant is goud waard. Ze vormen een krachtig promotiemiddel op je website.
Vooraleer mensen overgaan tot een aankoop, gaan ze vaak eerst opzoekingswerk op het internet verrichten. Uit onderzoek blijkt dat we ons meer en meer laten beïnvloeden door getuigenissen en referenties. Plaats dus goede getuigenissen of referentie op je website, en laat zien dat je tevreden klanten hebt.

Stel jezelf in de plaats van je potentiële klanten. Wanneer je aan het surfen bent en je ziet op een website goede getuigenissen en referenties staan, dan ben je automatisch meer geneigd om terug te gaan naar dat bedrijf indien je wenst over te gaan tot een aankoop. Wil je geen klanten verliezen? Dan moet je jezelf bewust zijn van de invloed van getuigenissen.

Waaraan moet een getuigenis voldoen om doeltreffend te zijn?

  • De getuigenis moet geloofwaardig zijn

    Door de naam (en eventueel foto, locatie of website indien B2B) van de persoon bij de getuigenis te plaatsen, komt het veel geloofwaardiger over dan wanneer er geen naam bij staat. Zo weten bezoekers van je website ook dat de referenties niet zelf uitgevonden zijn.

  • De getuigenis komt van iemand uit je doelgroep

    Zorg ervoor dat je doelgroep zich kan identificeren met de persoon die de getuigenis heeft geschreven. Wanneer je je bijvoorbeeld vooral richt op bedrijven, zorg dan dat de getuigenis van een bedrijf is, en niet van een particulier die eigenlijk niet tot je doelgroep behoort.

     

  • De voordelen van je producten of diensten moeten naar voor komen

    Waarom ben jij beter dan je concurrenten? Dit moet uit de getuigenissen blijken. Bijvoorbeeld: “Dit product is zeer makkelijk om te installeren. Ik kon meteen aan de slag”.

    Je moet helemaal niet bang zijn om getuigenissen aan je klanten te vragen. Indien ze tevreden zijn over je producten/diensten, dan zullen ze zonder problemen een getuigenis neerschrijven. Het kost niet veel tijd en moeite om deze referenties op je website te plaatsen. Zeker niet wanneer je weet dat bezoekers er veel belang aan hechten en daardoor sneller overgaan tot een aankoop.

     

 

Hulp nodig bij het plaatsen van referenties op je website? Contacteer ons voor meer informatie.

Andere tips van Creactiv

Content die de moeite waard is

Impact van authentieke beelden in je bedrijf

Een doordeweekse ochtend, je opent je brievenbus die vol zit met reclamefolders. Wat later check je je social media en allerlei advertenties bieden zich aan op jouw nieuwsoverzicht. Deze handelingen

Getuigenissen en referenties op je website

Dankzij een sociale media strategie valt of staat je online aanwezigheid op de verschillende sociale media kanalen. Lees in deze blog ons 7-deling stappenplan voor een sociale media strategie op

Social media inzetten voor je bedrijf

De consument is actief op social media. Als bedrijf zijn social media kanalen dus de ideale manier om de consument te bereiken. Alvorens social media in te zetten is het