Creactiv - Authentieke marketing & communicatie
GoCreate

Menselijkere uitstraling dankzij smarketing

GoCreate biedt mediaoplossingen op maat die thuishoren in zowel IT als broadcasting, maar die ook de brug slaan tussen beide werelden – denk aan webstreaming, de bouw van filmstudio’s, opname en montage, en alles daartussen. Het team nam contact op met Creactiv omdat ze hun sales naar een hoger niveau wilden tillen, maar besefte al snel dat ook hun marketing mee vooruit moest. We begeleidden GoCreate op strategisch vlak, onder meer bij de ontwikkeling van hun nieuwe site en het in de markt zetten van hun producten.

Een menselijkere uitstraling voor GoCreate dankzij smarketing-coaching

In 2020 kwam GoCreate bij onze partner SalesWise aankloppen voor advies rond sales. Uit de salesscan bleek echter dat er ook op marketingvlak nog stappen gezet konden worden. Samen zijn we een smarketingtraject gestart om de organisatie naar een hoger niveau te tillen. En de missie is geslaagd, met een team dat doordrongen is van het besef dat élk klantcontact een opportuniteit is, en een nieuwe website die ‘ontzorging’ uitstraalt in plaats van technische complexiteit.

Sales en marketing als geheel

Zaakvoerder Dietrich De Bruyne legt uit dat de groei van GoCreate oorspronkelijk vooral aan “word of mouth” te danken was: “Mensen beginnen je te kennen, en we gingen zo van de ene klant naar de andere. Maar we hadden eigenlijk nooit een proactieve salesstrategie. We hoopten dat mensen ons vonden, maar liepen heel wat potentieel mis.” Via LinkedIn kwam Dietrich met SalesWise in contact. Er volgde een coachingstraject, waarvan Creactiv na verloop van tijd ook deel uitmaakte. 

“SalesWise en Creactiv hebben ons niet alleen aan een duidelijke sales-, maar ook een marketingstrategie geholpen”, benadrukt Dietrich. “In de plaats van te freestylen, weten we nu waar we naartoe moeten op korte én lange termijn, en werken we gericht aan onze doelen. Het is voor ons als technische profielen niet vanzelfsprekend om salestalent te hebben, maar we kregen de nodige handvaten mee.”

Het team van GoCreate is zich nu bewuster van onder meer de opties voor cross- en upselling, van het potentieel dat in hun bestaande netwerk zit én dus van de waarde van warme leads.

 

Communicatie op maat van de klant

Dietrich beseft bovendien toe dat hij en zijn team de neiging hadden om, vanuit hun expertise, heel technisch te communiceren. Daar is verandering in gekomen: de ontzorging en de helpende hand die GoCreate biedt, staat nu centraal, onder meer op de vernieuwde website. Elien, leading lady bij Creactiv: “GoCreate had natuurlijk zelf het nodige talent in huis om die site te ontwikkelen, maar wij ondersteunden hen grafisch en boden de nodige begeleiding bij onder meer copywriting en de strategie achter hun communicatie. Het was vooral zaak om die communicatie te versimpelen en menselijker te maken.”

Blijven challengen

En we blijven GoCreate uitdagen. We zitten maandelijks samen om de vinger aan de pols te houden en te kijken hoe we onder meer de content van hun website kunnen inzetten op LinkedIn. Daarnaast staan we het team bij in hun volgende stap. Nu ze hebben gewerkt op meer naamsbekendheid voor hun onderneming, wil GoCreate dat ook hun productnamen meer gekend raken in de markt – opnieuw op basis van een heldere strategie en een duidelijk plan van aanpak. 

GoCreate evolueerde naar eigen zeggen naar meer structuur dankzij de samenwerking met SalesWise en Creactiv, en is daar maar wát blij om. Dietrich: “Een verkoop werkt nu eenmaal beter als er een stramien achter zit, en hetzelfde geldt voor marketing. Beide moeten ook hand in hand gaan. Door de juiste mensen tegenover je te hebben, ga je dus verder. Naar een 2.0-situatie.”

 

 

 

ONDER DE INDRUK VAN DIT PROJECT?

Hulp nodig om smarketing bij jou in de organisatie te introduceren? Laat ons iets weten. We geven je graag een duwtje in de rug.

  • Dienstverlener voor de KMO-portefuille
  • Google partner
  • Leadinfo Gold Partner
  • Member of feweb
  • Wij zijn erkend dienstverlener door de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille met erkenningsnummer DV.A222536 voor Advies en DV.O222535 voor Opleiding.