Met marketingstrategie richting ‘operational excellence’

Jouw kernverhaal vatten en vertalen

We zijn bij Creactiv gepassioneerd door smarketing, waarbij sales en marketing de handen in elkaar slaan om tot een optimaal bedrijfsresultaat te komen. Dat betekent natuurlijk niet dat je geen stappen kunt zetten door enkel op marketing te focussen – tenminste, als je het goed onderbouwd en strategisch aanpakt ...

 

Operational excellence

Wij geloven dat een goeie marketingstrategie dé weg is naar operationele excellentie. Omdat er uit die strategie – en dus uit alle daarop volgende communicatie – glashelder blijkt waarom en hoe jij ‘the extra mile’ gaat voor jouw klanten. Daarbij zijn context en perceptie bepalend. We gaan dus samen kijken of je de juiste doelgroep aanspreekt, of je je product of dienst op de juiste manier vermarkt, … Kortom: we rusten niet tot het plaatje klopt. Daarna zetten we in op consistentie en herhaling. Vertrouwen is nu eenmaal iets dat moet groeien.

 

Vertaling van je businessmodel

Marketing is zoveel méér dan dragers als Facebook of LinkedIn. Het is een vertaling van je businessmodel. We hameren daarom nogal op de “hoe je iets doet, is hoe je alles doet”-filosofie. Dat betekent meteen dat je van ons geen Rambo-aanpak mag verwachten. Want buiten die filmheld bereikte nog niemand iets met in het wilde weg te schieten. Je kunt je vinger niet aan de trekker leggen voordat je heel duidelijk weet welke boodschap welke drager nodig heeft om in elke fase van de customer journey de nodige snaren te raken.

 

Analyse, aanpak, actie

We moedigen jou aan om gericht te communiceren, maar gaan zelf al even doordacht te werk. We beginnen met een analyse van je huidige situatie en je doelen, en luisteren daarbij ook naar wat je ons níet vertelt. Daarna buigen we ons over een plan van aanpak, waarin we de essentiële ingrediënten van marketing aanvullen met een saus die volledig op jouw organisatie is afgestemd. Zo heb je een recept op maat om gefocust mee aan de slag te gaan – of om ons op los te laten in marketing-as-a-service.

Deze doener (met ambitie) ging je voor

ROUX

Marketingstrategie met Roux

Roux NV is een verfgroothandel die vooral het verschil maakt met zijn expertise en advies aan klanten (van schilders en architecten tot scholen). Een belangrijk onderscheidend kenmerk, maar daar was de buitenwereld nog niet voldoende van op de hoogte, besefte bedrijfsleider Eddy. Hij zocht naar een manier om enerzijds de meerwaarde van Roux te benadrukken en de merkbekendheid van zijn zaak te verhogen, en anderzijds de marketingaanpak te structureren en professionaliseren. Daar hielpen wij hem uiteraard graag bij!

  • Dienstverlener voor de KMO-portefuille
  • Google partner
  • Leadinfo Gold Partner
  • Member of feweb
  • Wij zijn erkend dienstverlener door de Vlaamse Overheid in het kader van de KMO-portefeuille met erkenningsnummer DV.A222536 voor Advies en DV.O222535 voor Opleiding.